ارزش‌های فرهنگی جان‌مایه حرکت رو به جلوی هر جامعه‌ای است
کد خبر: 3532002
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
فرماندار ماسال:

ارزش‌های فرهنگی جان‌مایه حرکت رو به جلوی هر جامعه‌ای است

گروه اجتماعی: قاسم‌نژاد با بیان اینکه نقش و جایگاه بی‌بدیل آموزش و پرورش در عرصه ارتقای فرهنگی جامعه امری سترگ و بس حائز اهمیت است، گفت: جان‌مایه و پایه پیشرفت و حرکت رو به جلوی هر جامعه‌ای، فرهنگ و ارزش‌های آن جامعه است.

محمود قاسم‌نژاد، فرماندار شهرستان ماسال در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به تقارن نیکوی شروع سال تحصیلی با هفته شکوهمند «دفاع مقدس»، اظهار کرد: این تقارن فرصتی بس مغتنم است که باید از آن در راستای عطرآگین نمودن فضاهای آموزشی و پژوهشی به یاد و خاطره شهیدان گلگون‌کفن بهره جست.

وی افزود: باید با الگوپذیری از شهدا که با تمام وجود خویش در راه نیل به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) گام برداشتند زمینه لازم برای رشد علمی و بالندگی و درخشش نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی را فراهم آوریم.

فرماندار ماسال با بیان اینکه نقش و جایگاه بی بدیل آموزش و پرورش در عرصه ارتقای فرهنگی جامعه و سنگینی این بار طاقت‌فرسا بر دوش فرهنگیان و اساتید ارجمند، امری سترگ و بس حائز اهمیت است، گفت: نباید در سایه ارتقا و توسعه علمی از این نقش مغفول ماند، چرا که جانمایه و پایه پیشرفت و حرکت رو به جلوی هر جامعه‌ای، فرهنگ و ارزش‌های آن جامعه است.

قاسم‌نژاد آینده و دورنمای کشور و نظام اسلامی را وابسته به دانش‌آموزانی دانست که امروز در سنگر علم و دانش و پشت خاکریزهای فرهنگی در حال جهاد هستند و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید با جدیت و سختکوشی در راستای تهذیب، خودسازی و علم‌اندوزی گام بردارند تا در آینده گنجینه‌ای از گوهرهای کم نظیر علم و معرفت برای پیشرفت کشور باشند.

captcha