تضعیف فرهنگ دینی، موجب تقویت فرهنگ داعشی می‌شود
کد خبر: 3531451
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
آیت‌الله موحدی كرمانی:

تضعیف فرهنگ دینی، موجب تقویت فرهنگ داعشی می‌شود

گروه اجتماعی: نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه سعادت و خوشبختی امت اسلام چیزی جز شناخت خطر نیست، بر لزوم اهمیت شناخت خطر و منكرها در جامعه تأكید كرد و گفت: تضعیف فرهنگ دینی، موجب تقویت فرهنگ داعشی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی كرمانی، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری شب گذشته، 28 شهریورماه در جشن عید غدیر كه در آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، با تأكید بر لزوم اهمیت توجه به ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: بیشترین تأکید رسول‌الله(ص) در طول رسالت خود بر ولایت امیرالمؤمنین(ع) در مقاطع مختلف بود و در روز غدیر خم پیامبر اکرم(ص) مأمور شدند تا آشکارا ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) را تبیین کنند.

وی افزود: غدیر مهم‌ترین مسئله امت اسلام بود اما متأسفانه بعد از این همه تأکید از طرف پیامبر اسلام(ص) امت اسلامی دچار ضلالت شد و علی(ع) خانه نشین شد.

آیت‌الله موحدی كرمانی با بیان اینكه سعادت و خوشبختی امت اسلام چیزی جز شناخت خطر نیست، گفت: پیامبر(ص) خطر را احساس كردند و به همین دلیل نسبت به تبیین امامت علی(ع) تأكید كردند.

رمز پیروزی امام(ره) خطرشناسی بود

دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نیز اگر توانست طاغوت را نابود کند و اسلام و انقلاب را دوباره به روی کار آورد، به دلیل همین خطرشناسی بود که در نهایت باعث موفقیت او و پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: امام راحل خطر سلطنت و شاه را شناخت و بر روی آن انگشت گذاشت البته در این راه ایمان داشت و روحیه یأس را زدود و امید را در دل مردم زنده کرد و حقایق قرآن را در وجود مردم غنیمت بخشید.

وی با تصریح اینكه امام راحل در مبارزات خود داستان كربلا را برای مردم یادآوری كرد، گفت: دستیابی به پیروزی از سوی امام(ره) ساده نبود، بلكه رمز پیروزی این بود كه خطر امت زمان را شناخت و می‌دانست كه دشمن كیست و خطر چیست.

آیت‌الله موحدی كرمانی با تأكید بر اینكه امروز نیز باید خطرات روز بشناسیم و بدانیم چه چیزهایی نظام و انقلاب اسلامی و همچنین عزت و عظمت ما را تهدید می‌كنیم ضمن اینكه باید وظایف خود را بدانیم، گفت: ابتدا باید به این سئوال پاسخ گفت كه آیا امر به معروف و نهی از منكر دو وظیفه واجب هستند یا خیر؟ كه پاسخ اسلام در این زمینه روشن است لذا كسی كه می‌خواهد امر به معروف كند باید ابتدا معروف‌ها را بشناسد.

امروز معروف‌های زیادی در جامعه ما از یاد رفته است

امام جمعه موقت تهران با ابراز تأسف از اینكه امروز معروف‌های زیادی در جامعه ما از یاد رفته است، گفت: امر به معروف کردن یک امر الهی است ضمن اینكه تأكید بر نهی از منكر هم شده است اما سئوال اینجاست كه ما چقدر منكرها را می‌شناسیم؟ و یا اینكه چقدر خطر عدم شناخت منكرات را در جامعه می‌دانیم.

وی بهترین راه شناخت معروف و منكر در جامعه را تمسك به بیانات مقام معظم رهبری دانست و گفت:‌ معظم‌له در هر مقطعی شبیخون فرهنگی را مطرح كردند كه این مسئله هوشیاری و بیداری ما را می‌طلبد و این خطر است که اسلام امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کند.

تضعیف فرهنگ دینی، موجب تقویت فرهنگ داعشی می‌شود

آیت‌الله موحدی كرمانی اظهار كرد: شنیده می‌شود تعدادی از ایرانی‌ها به سوی داعش گرایش پیدا كرده‌اند و این مسئله بیانگر ضعف فرهنگی است زیرا زمانی كه فرهنگ دینی ضعیف شد، فرهنگ داعش قوی می‌شود.

وی ضمن هشدار به ترویج تفكرات وهابی اظهار كرد: گروه‌های تكفیری و وهابی از سنین كودكی تلاش می‌كنند تا فرزندان خود را ضد شیعه تربیت كنند لذا ما باید فكری كنیم زیرا تفكر وهابیت یك خطر است.

ریشه بدحجابی در جامعه، فرهنگ غلط است

دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران همچنین ریشه بدحجابی در جامعه را فرهنگ غلط دانست و گفت: اگر بانوی بدحجاب بداند كه گناهش چیست شاید چنین كاری را انجام نمی‌داد چرا كه مردم نوعاً مطیع هستند.

وی با طرح این سئوال كه آیا تمام خواسته‌های رهبر معظم انقلاب توسط مسئولان تحقق پیدا می‌کند، گفت: تمام خواسته‌های معظم‌له اسلامی است زیرا ایشان یك اسلام‌شناس هستند اما متأسفانه در دل عده‌ای حتی از مسئولان آن باور ولایت فقیه نیست و شاید شعار هم در این زمینه بدهد اما امام عملاً نیست.

اعتقاد به حل مشكل اقتصادی كشور توسط آمریكا، بیانگر نفوذ دشمنان است

آیت‌الله موحدی كرمانی با یادآوری اینكه مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند آمریکا را از در بیرون کنیم از پنجره نفوذ می‌کند، افزود: نفوذ در مسئولان می‌خواهد باورها را عوض کند و این باور که مشکل اقتصادی ما توسط آمریکا حل می‌شود یک خطر است.

امام جمعه موقت تهران با تأكید بر اینكه ما كشوری غنی داریم، گفت: معنی توجه نكردن به اقتصاد این است كه خطر را نشناسیم و ندانیم كه كدام مسیر اشتباه است.

گام‌های برداشته شده دولت برای مقابله با حقوق‌های نجومی كم است

وی، كم شدن اعتماد مردم نسبت به مسئولان و نظام را یك خطر دانست و گفت: با پرداخت‌ حقوق‌های نجومی مردم بدبین می‌شوند و شاید هم بدبین شده‌اند. به چه دلیل عده‌ای حقوق‌های آنچنانی می‌گیرند و عده‌ای كارگر هم حقوق كم و یا اصلاً حقوقی دریافت نمی‌كنند؟ این‌ها مواردی است كه دولت باید با آن‌ها مقابله كند گرچه در این زمینه گام‌های برداشته است اما گام‌های برداشته شده كم است.

آیت‌الله موحدی كرمانی با تأكید بر اینكه پایه اسلام، عدل است، گفت: اسلام دین دنیا و آخرت است و به دنیای مردم هم توجه دارد كه باید به تمام دستورات آن توجه كرد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالك اشتر گفت: آن حضرت در این نامه می‌فرماید كه من ولایت را به تو دادم و از تو، چهار پیمان و وظیفه می‌گیرم نخست اینكه درآمدها را زیاد كنی، دوم كشور را آباد كنی، سوم موجبات پیشرفت مردم را فراهم كنی و چهارم اینكه با دشمنان مردم جهاد كنی.

وی جایگاه شناخت خطر را در زندگی فردی و شخصی مهم توصیف كرد و گفت: چرا طلحه و زبیر كارشان به جنگ با امیرالمؤمنین(ع) کشید، چون خطر را نشناختند و گرفتار هوای نفس و حب دنیا شدند و اگر خطر را می‌شناختند با حضرت امیر نمی‌جنگیدند.

ولایت و برائت؛ رمز رستگاری انسان از منظر قرآن

آیت‌الله موحدی كرمانی همچنین اهمیت ولایت‌مداری را متذكر شد و ادامه داد: خداوند در قرآن كریم می‌فرماید دستگیره ایمان كه به آن متمسك شدی و بهشتی هستی، ولایت و برائت است و این مسئله‌ای است كه امثال افرادی مانند طلحه و زبیر نداشتند.

امام جمعه موقت تهران، عدم شناخت طاغوت زمان را یك خطر بزرگ دانست و بر لزوم شناسایی این نوع خطر تأكید كرد و گفت: حضرت علی(ع) فرمودند اگر گاهی دشمن به ما نزدیك شد، نگوییم كه او دیگر دوست ما شده است، گاهی دشمن به ما نزدیك می‌شود تا ما را فریب دهد و غافلگیر كند.

طاغوت نوع دوم، خطر فتنه است

وی با تأكید بر اینكه طاغوت نوع دوم خطر فتنه است، گفت: مقام معظم رهبری بر روی مسئله فتنه بسیار تأکید دارند چرا كه فتنه غوغا می‌کند.

آیت‌الله موحدی كرمانی با یادآوری اینكه نقش فتنه و فتنه‌گری در طول تاریخ اظهار كرد: در جریان وعده خدا با موسی(ع) اصحاب آن حضرت گرفتار یک فتنه شدند. خدا در این باره می‌فرماید فتنه با این‌ها چه کرده است كه بعد از یک عمر ایمان به خدا و رسیدن به عزت، یک باره بت پرست شدند لذا فتنه می‌تواند ایجاد وسوسه کرده و انسان‌ها را به اشکال مختلف گمراه کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس گفت: ایام‌الله را فراموش نكنیم و به گذشته خود نیز فكر كنیم ضمن اینكه نباید فداكاری شهدا را فراموش كنیم و از وصیت‌نامه‌های آنان غفلت كنیم.

captcha