رونق برنامه‌های دینی و مذهبی؛ بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3531289
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

رونق برنامه‌های دینی و مذهبی؛ بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت برنامه‌های مذهبی و اشاعه فرهنگ دینی، گفت: رونق این برنامه‌ها بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعبدالرحیم ملکوتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران روز گذشته، 28 شهریورماه در جمع خبرنگاران درباره اشاعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی به‌عنوان رسالت‌های ویژه نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس دهم به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ تأکید کرده و اهمیت فرهنگ را حتی از اقتصاد مهم‌تر دانستند، لذا این مقوله مهم، رسالت نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی را سنگین‌تر می‌کند.
وی افزود: اگر چه کارهای فرهنگی در حوزه مسائل و مناسبت‌های مذهبی و دیگر فعالیت‌های مرتبط کاری پرهزینه هستند، اما تحقق این امر با همکاری همه ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی، خدماتی و غیردولتی متولی امور فرهنگی و مذهبی امکان‌پذیر است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران  با اشاره به جایگاه جوانان و ارتباط مستقیم آن‌ها با آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی، شبکه‌های مجازی که بیشتر متوجه جوانان است و عشق به کار دینی و مذهبی پیش‌نیاز هر فعالیتی است، لذا توجه به جذب جوانان و انجام امور فرهنگ دینی و مذهبی در مناطق محروم از جمله مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه‌های متولی امر فرهنگ دینی و مذهبی است.
حجت‌الاسلام ملکوتی با بیان اینکه جذب جوانان به امور معنوی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دو رسالت مهم و تأثیرگذار تبلیغات اسلامی است، ابراز کرد: علی‌رغم کمبود منابع مالی و امکانات ناکافی اما همواره توجه ویژه به جوانان در انجام فعالیت‌های معنوی و اجرای مناسبت‌های مذهبی در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی گچساران بوده است.
وی یکی از موانع همیشگی فعالیت دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه معنوی و مناسبت‌های مذهبی را کمبود بودجه و اعتبارات دانست و یادآور شد: امیدواریم با نگاه ویژه و مثبت همه مسئولان نسبت به امور دینی ـ مذهبی اعم از قرآنی، مناسبت‌های مذهبی، اعزام مبلغین شاهد اتفاقات خوبی در منطقه باشیم.
captcha