جامعه دور از قرآن، مهدوی نخواهد بود
کد خبر: 3530794
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

جامعه دور از قرآن، مهدوی نخواهد بود

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: مسئول قرارگاه فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه تنها راه‌حل ورود قرآن به جامعه ترجمه آن به زبان روز دنیا از نظر اقتصاد، سیاست و ... است، گفت: جامعه‌ای که از قرآن دور است نمی‌توان آن را جامعه مهدوی دانست بنابراین قرآن و عترت در کنار یکدیگر قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اولین دوره مسابقات قرآن و عترت کارکنان حراست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب امروز 27 شهریورماه در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

در این مسابقات که به صورت اولین بار در این شرکت برگزار شده است، مسئولان و مدیران قسمت‌های مختلف شرکت‌های این شرکت ملی در مراسم افتتاحیه این مسابقات حضور داشتند.

حجت‌الاسلام رضا حیدری، مسئول قرارگاه فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات با اشاره به آیه 32 سوره قمر «وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ؛ و قطعا قرآن را براى پندآموزى آسان كرديم پس آيا پندگيرنده‏ اى هست» افزود: قرآن کریم به عنوان معجزه جاوید رسول خدا(ص) و به عنوان آخرین کتاب آسمانی می‌تواند الگوی زندگانی بشر در دنیا باشد.

وی با بیان اینکه قرآن لایه‌های پنهانی و ظاهری دارد که فقط خداوند و ائمه اطهار(ع) از لایه‌های پنهانی آن اطلاع دارند، افزود: دوران حکومت حضرت مهدی(عج) خواهیم فهمید که آنچه از مفاهیم قرآن می‌دانیم کم است.

حیدری با اشاره به اینکه در جامعه دینی همگان باید قرآن بخوانند، افزود: روان‌خوانی و روخوانی قرآن باید در جامعه به همگان آموزش داده شود تا همه بتوانند قرآن را راحت و بدون اشتباه بخوانند.

وی با بیان اینکه جهت تبدیل شدن به جامعه دینی گام دوم فهم معانی قرآن است، افزود: با فهم مفاهیم قرآن می‌توان مقدمات عمل به آیات قرآنی را فراهم ساخت.

مسئول قرارگاه فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه عمل فردی به آیات قرآن می‌تواند موجبات وارد شدن قرآن به جامعه را فراهم سازد، افزود: پس از پایان این مراحل می‌توان شاهد تأثیرپذیری افراد از قرآن بود.

حیدری با بیان اینکه دو نظریه جهت ورود به جامعه وجود دارد که هر دو آن‌ها باطل است، افزود: نظریه اول این است که قرآن را فقط به قرائت و ... محدود کرد و نظریه دوم این است که عین قرآن را می‌توانند در دنیای امروز اجرا کنند که این نظریه هم محکوم به شکست است. تنها راه‌حل ورود قرآن به جامعه ترجمه آن به زبان روز دنیا از نظر اقتصاد، سیاست، ... است. جامعه‌ای که از قرآن دور است نمی‌توان گفت که این جامعه، جامعه مهدوی بنابراین قرآن و عترت در کنار هم هستند.

مسئول قرارگاه فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه فعالان قرآنی نباید منزوی باشد، افزود: این افراد با برنامه‌ریزی در جامعه دینی می‌توانند اعلام حضور کنند.

وی در پایان از مسئولان اجرایی این مسابقات تشکر کردند و گفت: ان‌شاءالله در دوره‌های آینده شاهد حضور فعالان قرآنی باشیم.

در دیگر برنامه‌های اجرا شده در این افتتاحیه سخنرانی محمد نظری، مسئول حراست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز از همه مسئولان اجرایی این مسابقات تشکر کردند.

یادآور می‌شود، مسابقات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و مفاهیم ویژه کارکنان حراست در اهواز با حضور 70 نفر در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

captcha