امر به معروف و نهی از منکر؛ عامل اصلی حیات اجتماعی
کد خبر: 3523299
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد:

امر به معروف و نهی از منکر؛ عامل اصلی حیات اجتماعی

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، عامل اصلی حیات اجتماعی است، گفت: جامعه‌ای که در آن، افراد مسئولیتی در سرنوشت اجتماعی خود ندارند، جامعه مرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز، ۲۶ مردادماه در حاشیه جلسه ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و نقش آن در سعادت‌بخشی جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، عامل اصلی حیات اجتماعی است.
وی ادامه داد: جامعه‌ای که در آن، افراد مسئولیتی در سرنوشت اجتماعی خود ندارند، جامعه مرده است که امیرالمؤمنین(ع) از آن تعبیر به «میت‌الاحیا» یعنی مرده‌ای در بین زندگان می‌کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی در همین زمینه افزود: جامعه‌ای که در آن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک جریان مؤثر حاکم نباشد، یک جامعه غیرقابل کنترل تلقی شده و هیچ اثر و خروجی ندارد.
وی با بیان اینکه روحیات اجتماعی در امر به معروف و نهی از منکر ظهور می‌یابد، در پاسخ به این پرسش که چرا اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مشهد آنگونه که باید تاکنون دیده نشده است، ابراز کرد: قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر به تازگی تصویب و ابلاغ شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: این ستاد تاکنون پیگیر تنظیم برنامه‌های خود، ایجاد دبیرخانه و سازوکارهای امر به معروف و نهی از منکر در استان بوده است.
وی در خاتمه اظهار کرد: برنامه‌های زیادی تا به امروز تهیه شده و زحمات فراوانی در دبیرخانه ستاد هم از جهت هماهنکی و هم امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها کشیده شده که امیدواریم نتیجه برنامه‌‌ریزی‌ها به زودی به صورت یک برنامه جامع و حساب‌شده به اجرا درآید.
captcha