هزینه راه‌اندازی دو استودیوی تولید آثار قرآنی
کد خبر: 3520310
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
عزیززاده بیان کرد:

هزینه راه‌اندازی دو استودیوی تولید آثار قرآنی

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن با اشاره به اینکه تاسیس استودیوهای قرآنی کشور در جهت توانمندسازی و خوداتکایی موسسات هدف و با رویکرد درآمدزایی این موسسات انجام شد، هزینه راه‌اندازی دو استودیو در مشهد و یزد را نیز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن با اشاره به اینکه استودیوهای تخصصی آثار صوتی قرآن با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس می‌شود، گفت: این استودیوها از محل اعتبارات کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن در استان‌های دارای ظرفیت‌های قرآنی بالای کشور، تاسیس خواهد شد.
وی افزود: اولویت شماره یک و در واقع وظیفه اصلی وزارت ارشاد در امور قرآنی، حمایت از  فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی اعم از کیفی و کمی است.
عزیززاده تصریح کرد: رسالت فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی معاونت قرآن و عترت، انگیزه‌سازی و همچنین فضاسازی محیطی و ذهنی برای عموم برای ایجاد اشتیاق در فعالیت‌های قرآنی است.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر، دیگر با روش‌های سنتی نمی‌توان در جذب مخاطب قرآنی موفق بود زیرا روش‌های فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، متدهای بسیار پیچیده، فنی و علمی شده است که ما در این حوزه، ضعف‌های عدیده‌ای داریم.
رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی گفت: برای رسیدن به اهداف تعریف شده در منشور توسعه فرهنگ قرآنی، باید زیرساخت‌های آثار قرآنی جذاب، مخاطب محور و هنرمندانه را فراهم کنیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های قرآنی کشور استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی استودیوهای قرآنی کشور در جهت توانمندسازی و خوداتکایی موسسات هدف و با رویکرد درآمدزایی این موسسات انجام شد که این مهم خود باعث عدم وابستگی موسسات به اعتبارات دولتی خواهد شد.
عزیززاده اظهار کرد: در این استودیوها کارهای صوتی و تصویری با کیفیت بالا تولید خواهد شد که ترجمه‌ها و متن‌های اصلی ادعیه‌ها، تواشیح، جمع‌خوانی و... را شامل می‌شود.
وی در پایان گفت: برای تاسیس دو استودیو (در مشهد و یزد) بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی که باید در طرح‌های تحولی هزینه می‌شد، استفاده شده است.
captcha