بانوان نخبه مسجدی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3519733
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

بانوان نخبه مسجدی تجلیل می‌شوند

گروه جامعه: به‌مناسبت اول ذیقعده، سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، بانوان برتر مسجدی طی مجموعه جشنواره‌ «بانوی برگزیده مسجدی» تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مناسبت آغاز دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختر معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد پیشنهاد برگزاری مجموعه جشنواره «بانوی برگزیده مسجدی» را به مساجد سراسر کشور ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش در شیوه نامه اجرایی این جشنواره آمده است: حضور زنان در مسجد باعث تکامل معنوی آنها می‌شود و از طرفی وجه اصلی ضرورت پرداختن به موضوع بانوان، نقش مهم ایشان در خانواده است زیرا بانوان در نقش همسر و مادر اصلی‌ترین نقش تربیتی را در منزل ایفا می‌کنند. تجهیز این قشر تأثیرگذار به معنویت و حضورشان در اماکن عبادی، عامل پرورش فرزندانی صالح می‌شود و خانواده‌ها و در نتیجه جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد. دین اسلام نه تنها حضور بانوان را در مسجد و جماعات و به طور کلی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی جایز شمرده، بلکه در برخی زمینه‌های یادشده، شایسته و حتّی بایسته دانسته است.

در بخش دیگر از این شیوه نامه ضمن اشاره به نام گذاری امسال به نام «مسجد و بانوان» از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد گام نخست را در تحقق این شعار را شناسایی و معرفی الگوهای در دسترس و تجلیل از بانوان برتـر مسجدی با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه‌ ارزش‌های متعالی، افزایش نشاط اجتماعی و تقویت پیوند میان خانواده و مسجد می‌داند از این رو طی این شیوه نامه اجرایی پیشنهاد برگزاری مجموعه جشنـواره‌ «بانوی برتر مسجدی» را به برکت نام حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) ، در روز دختر (اول ذیقعده مطابق با چهاردهم مردادماه) به ائمه‌ جماعات ارائه شده است .

این گزارش می‌افزاید: با برگزاری این جشنواره، از سویی می‌توان موجبات افزایش حضور نخبگان و بانوان برتر هر محل در مساجد را فراهم کرد و از سوی دیگر می‌توان به این واسطه، شاهد حضور سایر بانوان فرهیخته در مساجد بود.

در شیوه نامه اجرایی برگزاری این جشنواره ١- زمینه‌سازی برای تجلی ارزش‌های متعالی و روحیه‌ تلاش و مجاهدت در میان بانوان محله و مسجد٢-زمینه‌سازی بروز استعداد و خلاقیت بانوان مسجدی و افزایش نشاط اجتماعی ٣- ایجاد پیوند و رابطه‌ مستحکم میان خانواده و مسجد به ‌واسطه‌ حمایت معنوی از بانوان ٤-الگوسازی شایسته برای بانوان و کمک در جهت رشد و ارتقای جامعه‌ی هدف ٥- شناسایی بانوان مستعد و توانمند محله و مسجد و برنامه‌ریزی مناسب برای سازماندهی ایشان با محوریت بیت‌الله را به عنوان اهداف این جشنواره پیشنهادی بر شمرده است .

همچنین این جشنواره در محورهای ١- مادران نمونه مسجدی ٢- همسران نمونه مسجدی ٣- رتبه های برتر علمی در میان دانش آموزان، دانشجویان و طلاب ٤- بانوان برتر در زمینه‌ فعالیت‌های قرآنی و مذهبی ٥- بانوان برتر در زمینه‌ علم و فناوری، اختراع و ابتکار ٦-بانوان برتر در عرصه‌های هنری ٧- بانوان برتر در فعالیت‌های اجتماعی ٨- بانوان برتر در رشته‌های ورزشی ٩- بانوان برتر در زمینه‌ کارآفرینی و صنعت ١٠ - سایر محورها، متناسب با ظرفیت محل و تشخیص شورای فرهنگی مسجد پیشنهاد شده استتا مدیریت مساجد به محوریت ائمه جماعات به برگزاری آن اقدام کنند.

گفته می‌شود بنا بر اعلام ستاد هماهنگی برگزاری این جشنواره در صورت برگزاری و استقبال باشکوه مساجد از این طرح و انتخاببانوان طبق شیوه نامه اجرایی، کلیه بانوان منتخب در آیینی مستقل تقدیر خواهندشد.
captcha