عدم تشکر از خادمین ملت، حلقه مفقوده مناسبات اجتماعی
کد خبر: 3517473
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

عدم تشکر از خادمین ملت، حلقه مفقوده مناسبات اجتماعی

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: عدم تشکر و قدردانی از خادمان به مردم حلقه مفقوده روابط اجتماعی است که باید در جامعه احیا شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی، فرماندار شهرضا عصر روز یکشنبه سوم مردادماه در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب دینی است که باید در هر شرایطی اجرا شود اما اجرای این فریضه نیازمند توجه به شرایط و احکام خاصی است.
وی اذعان کرد: متأسفانه ما در جامعه بیشتر افرادی که احکام دینی را رعایت می‌کنند در جلسات رسمی امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کنیم در حالی که باید کسانی در این جلسات حضور یابند که نیازمند استفاده از بیان سخنرانان هستند.
فرماندار شهرضا همچنین بیان کرد:  تمامی ادارات شهرستان دچار ضعف روابط عمومی هستند، این واحد تأثیر به‌سزایی در آموزش همگانی و انتقال مفاهیم به مردم دارند؛ زمانی که بسیاری از موارد به مردم تذکر داده می‌شود آنان ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.
گلابی تأکید کرد: نشاط اجتماعی باعث افزایش اثر بخشی امر به معروف و نهی از منکر می‌شود، ایجاد شرایطی برای شادی مردم بر اساس موازین اسلامی باعث ایجاد شرایطی برای پذیرش بهتر احکام اسلامی را فراهم می‌کند.
وی گفت: متأسفانه در جامعه ما زبان تشکر وجود ندارد، ما باید از افرادی که به مردم و جامعه خدمت می‌کنند تشکر و خدمات آن‌ها را بیان کنیم.
فرماندار شهرضا اضافه کرد: باید آموزش‌های همگانی در تمامی زمینه‌ها ترویج شود، زیرا آموزش همگانی از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

captcha