اجرای ساختار امر به معروف ‌‌در امامزادگان/ ضرورت استفاده از ابزارهای جدید
کد خبر: 3514521
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
شرفخانی تاکید کرد:

اجرای ساختار امر به معروف ‌‌در امامزادگان/ ضرورت استفاده از ابزارهای جدید

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه باید ساختار امر به معروف و نهی از منکر را در امامزادگان اجرایی کنیم گفت: در این عرصه باید از ابزارهای جدید فرهنگی و نرم‌افزارها بهره ببریم تا این امر در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والسلمین احمد شرفخانی صبح امروز 22 تیرماه در اولین نشست تخصصی ائمه جماعات عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور با اشاره به اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان اوقاف جزء شوراهایی است که روزانه جلسات متعددی را برگزار می‌کند، گفت: درصدد هستیم ‌در این شورا به صورت اجرایی و عملیاتی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم و این واجب را به صورت عملیاتی در سازمان اوقاف اجرا کنیم.

وی افزود: با توجه به این مسئله ساختاری را برای این شورا در سازمان اوقاف تشکیل داده‌ایم و از تمام ظرفیت‌های سازمان اوقاف برای اجرای این فریضه بهره می‌بریم. سازمان اوقاف در طول سال  برنامه‌های مختلفی را با توجه به مناسبت‌های مختلف در امامزادگان ‌اجرا می‌کند که می‌توانیم از این ظرفیت بی‌نظیر برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر نهایت بهره را ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: به‌عنوان مثال در طرح نوروزی آرامش بهاری، 59 میلیون نفر بار زائر در امامزادگان حضور پیدا کردند و در مجموع در طول یک سال 178 میلیون نفر بار زائر در امامزادگان حضور پیدا می‌کنند که این امر نشانه علاقه آنها به اهل بیت (ع) است و ما می‌توانیم برای اشاعه معروف‌ها از این ظرفیت بی‌نظیر نهایت بهره را داشته باشیم.

شرفخانی تصریح کرد: بیان احکام امر به معروف، توسط ائمه جماعات در امامزادگان برای مردم مطرح می‌شود ما باید ساختار امر به معروف و نهی از منکر را نیز در امامزادگان اجرایی کنیم و در این عرصه باید از ابزارهای فرهنگی، نرم‌افزارهای جدید و به‌روز در قالب اندرویدها و همچنین ظرفیت سایت‌ راسخون با بازدید روزانه 400 هزار نفری بهره ببریم تا این امر در جامعه نهادینه شود.

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم در ساختار وقف امر به معروف و نهی ازمنکر را نهادینه کنیم قطعا، شاهد یک جریان مثبت در حوزه وقف هم خواهیم بود. اگر افرادی در رابطه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور پیشنهادی دارند سازمان اوقاف از پیشنهاد آن‌ها حمایت می‌کند.

این نشست، با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین هاشمیان معاون شورای امر به معروف و نهی از منکر در هتل ارم برگزار شد.

captcha