شهیدبهشتی همچنان ناشناخته مانده است
کد خبر: 3511093
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

شهیدبهشتی همچنان ناشناخته مانده است

گروه اندیشه: یک عضو جبهه انقلاب فرهنگی گفت: شهید بهشتی در میان جوانان و اندیشمندان جامعه ما فردی ناآشنا به شمار می‌رود، زیرا متأسفانه امروز تمام دانشگاه‌های ما از نظریات هگل و دیگر اندیشمندان غربی و شرقی اشباع شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، حجت‌‌الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهیدآیت‌الله بهشتی و72 تن از یاران ایشان، اظهارکرد: نظریات این شهید بزرگ باید در قالب کتاب‌ها و مجلات به مردم معرفی شود. شهید بهشتی در میان جوانان و اندیشمندان جامعه ما فردی ناآشنا به شمار می‌رود،  زیرا متأسفانه امروز تمام دانشگاه‌های ما از نظریات هگل و دیگر اندیشمندان غربی و شرقی اشباع شده است. اگر شهید بهشتی در اروپا زندگی کرده بود، اکنون تمام افکارش در قالب کتاب‌ها و مجلات و سایت‌ها به گوش مردم رسیده است.
وی با بیان اینکه شهید بهشتی پیش از گفتمان نظریه‌های خود ابتدا آن‌ها را اجرا می‌کرد، گفت: شهید بهشتی از معدود افرادی بود که نظریه‌ها را ابتدا اجرا می‌کرد و سپس به دیگران پیشنهاد اجرای این موضوعات را داشت و در واقع بر خلاف فعالیت شهید بهشتی، نظریات غربی وجود دارد که با پرداخت ایده‌های خود جامعه را به سمت و سوی فکری خود هدایت کرده و اندیشمندان پس از چند سال، متوجه اشتباه بودن این نظریات می‌شوند.
حجت‌‌الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به نقش مهم شهید بهشتی در حفظ انقلاب اسلامی افزود: شهید بهشتی فردی است که اکنون جای خالی ایشان و افرادی مانند شهید مطهری و مفتح در هدایت دیدگاه‌های انقلاب اسلامی، به خوبی احساس می‌شود. 
وی با بیان اینکه هدف اصلی از انقلاب اسلامی شکست نیروی طاغوت و برپایی حکومت اسلامی و اجرای چنین حکومتی است که سبب ارائه الگوی مدیریت اسلامی برای جهانیان شود، ادامه داد: در واقع چارچوب‌ها و اساس بسیاری از این ایده‌ها، در تفکر انقلابی توسط شهید بهشتی طی سال‌های قبل از انقلاب مورد پرداخت قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: شهید بهشتی به عنوان یک فرد حوزوی نشان می‌دهد که باید با دید گسترده به آینده نگریست و برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی داشت که چنین خصوصیتی در تمام یاران امام خمینی(ره) وجود داشته است.
وی پیرامون تفکرات ویژه یاران امام خمینی(ره) و اهمیت توجه به آن گفت: تفکرات موجود در یاران امام(ره)، تفکری در قالب جهان اسلام است و نگرش و دید وسیع این افراد توانست انقلاب را به جایگاه امروز خود برساند. شهید بهشتی نیز یکی از بهترین این افراد است اما متأسفانه دشمن در شناخت شخصیت‌ها بسیار باهوش عمل می‌کند و به خوبی توانسته در ابتدای انقلاب افراد مهمی راکه دیگر جایگزینی برایشان نیست، از ملت ما بگیرد.
همچنین مدیر خانه فرهنگ شهید بهشتی نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید بهشتی یک نظریه‌پرداز بزرگ انقلابی به شمار می‌رود، اظهار داشت: ما باید این شخصیت بزرگ انقلاب را باید به خوبی شناسایی کرده و به نسل‌های بعدی نیز معرفی کنیم زیرا در صورت عدم درک این شخصیت بزرگ، در نسل‌های بعدی اصلاً به جز نامی از ایشان چیز دیگری باقی نمی‌‌ماند.
حجت‌الاسلام سید محسن هاشمی، اضافه کرد: به نظرم با برنامه‌ریزی صورت گرفته باید در طول سال نظریات شهید بهشتی به عنوان دوره‌های مختلف برای جوانان برگزار شده و از تلاشی برای معرفی این شخصیت عظیم نباید کوتاهی شود .
براساس این گزارش ، مراسم بزرگداشت شهید مظلوم، آیت‌‌الله دکتر بهشتی، شامگاه دوشنبه همزمان با سالگرد شهادت ایشان در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اصفهان و به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد. این مراسم با حضور مدیران شهرداری اصفهان و تعدادی از علاقمندان به شخصیت شهید بهشتی و نخبه‌های فرهنگی نصف‌جهان برگزار شد. 

captcha