جامعه قرآنی مصر در انتخاب مدعوین مسابقات بی‌تقصیر است/ ما هم دعوت نشدیم
کد خبر: 3487953
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
طه عبدالوهاب:

جامعه قرآنی مصر در انتخاب مدعوین مسابقات بی‌تقصیر است/ ما هم دعوت نشدیم

گروه بین‌الملل: «طه عبدالوهاب»، داور برجسته مصری در پیامی خطاب به قرآنیان کشورمان گفت: «داوران و قاریان مصری را در عدم مشارکت ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر مقصر ندانید، زیرا خود ما هم به این مسابقات دعوت نشد‌ه‌ایم».

پیام طه عبدالوهاب به ایران / جامعه قرآنی مصر را مقصر عدم حضور خود ندانید

استاد «طه عبدالوهاب»، قاری و داور مشهور مصری که قضاوت چندین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشته است، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: «پیام من به جمهوری اسلامی ایران و جامعه قرآنی این کشور این است که داوران و قاریان مصری در عدم دعوت ایران به رقابت‌های قرآنی مصر بی‌تقصیرند».

وی در ادامه توضیح داد: «این سخن به این معنا است که ما به عنوان قاریان و داوران قرآنی در مصر به خاطر شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از حضور در برخی مسابقات دیگر در سایر کشورها محروم شده‌ایم».

 این داور مصری تصریح کرد: «برخی از داوران و قاریان مصری از جمله خود من به خاطر حضور در مسابقات ایران از بسیاری از مسابقات بین‌المللی جهان از جمله مسابقات قرآن عربستان، بحرین و قطر کنار گذاشته شده‌‌اند، این در حالی است که این مسئله هیچگاه برای من مهم نبوده است؛ زیرا من به حضور در مسابقات قرآنی ایران افتخار می‌کنم».

پوشش رسانه‌ای رقابت‌های مصر ضعیف است/ چشم‌‌انتظار مسابقات قرآن ایران هستیم

وی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی خود از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر گفت: «این مسابقات پوشش رسانه‌ای زیادی نداشته و من تا این لحظه از جزئیات آن اطلاعی ندارم».

استاد طه عبدالوهاب تصریح کرد: نگاه بسیاری از قاریان و داوران مصری به سمت مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی قرآن مصر امسال حتی در سطح این کشور پوشش رسانه‌ای چندانی داده نشده و آنچه من شاهد هستم این است که قاریان و داوران مصری بدون توجه به این مسابقات از شرکت در مسابقات آتی ایران سخن می‌گویند و انتظار آن را می‌کشند.

به گفته این قاری معروف مصری، قاریان بسیاری بدون اطلاع از مسابقات مصر برای شرکت در مسابقات ایران خود را آماده می‌کنند.

انتقاد از رویکرد سیاسی مسابقات مصر

وی با انتقاد از تصمیمات سیاسی در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر اظهار داشت: این مسئله تأثیر منفی بر سطح مسابقات و سطح فعالیت‌های قرآنی در مصر خواهد داشت؛ چرا که قرآن برای همه یک پیام آسمانی است و نباید آن را وارد بازی‌های سیاسی کرد.

این داور بین‌المللی قرآن کریم افزود: فعالیت و تلاش ما برای خدمت به قرآن است و قاریان وابسته به هیچ گرایش سیاسی نیستند و من مخالف هرگونه سیاسی کردن مسابقات قرآن هستم.

تفاوت مسابقات مصر و ایران

وی در مقایسه مسابقات بین‌المللی قرآن مصر و ایران گفت: تفاوت میان این دو بسیار است، زیرا در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران استعدادهای درخشانی از تمام کشورها حضور دارند و شرکت‌کنندگان معمولاً در تلاوت، تجوید و صوت بسیار توانا هستند.

عبدالوهاب افزود: مسابقات قرآن در ایران علاوه بر سطح خوب شرکت‌کنندگان به لحاظ امکانات، شیوه برگزاری و پوشش رسانه‌ای در سطح بالایی برگزار می‌شود، در حالی که مسابقات مصر علی‌الظاهر این‌گونه نیست.

وی که داوری چندین دوره از مسابقات تلویزیونی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» شبکه ماهواره‌ای الکوثر را برعهده داشته است، تصریح کرد: تا این لحظه از مسابقات بین‌المللی قرآن مصر که هم اکنون در حال برگزاری است، اطلاع زیادی ندارم؛ زیرا اولاً این مسابقات برای من اهمیتی ندارد، ثانیاً از سوی رسانه‌ها پوشش چندانی داده نمی‌شود.

استاد طه عبدالوهاب با اشاره به پوشش گسترده مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران گفت: حتی مسابقاتی که به صورت تلویزیونی در ایران برگزار می‌شود، مانند مسابقات «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که ماه مبارک رمضان توسط شبکه ماهواره‌ای الکوثر برگزار می‌شود، به صورت جهانی پوشش داده می‌شود و همه قرآنیان از آن مطلع می‌شوند، درحالی که بسیاری از مصری‌ها ‌هم‌اکنون از مسابقات بین‌المللی قرآن کشورشان بی‌خبرند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۶ - ۱۲:۰۳
0
0
درود بر این استاد شجاع..... اجرش با قرآن
captcha