برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طبسی
کد خبر: 3487248
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طبسی

گروه اجتماعی: معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي از برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی چهارشنبه 25 فروردین‌ماه در مشهدخبر داد.

حجت‌الاسلام سيدجلال حسيني، معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی چهارشنبه 25 فروردین‌ماه در مشهد خبر داد.
وی ادامه داد: این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط هاشم روغنی و سید جواد حسینی، قاریان بین‌المللی کشورمان آغاز و پس از آن حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی می‌پردازد.
حجت‌الاسلام حسيني تصریح کرد: همچنین علی خوش‌چهره و حجت‌الاسلام ماهرخسار، مداحان اهل‌بیت(ع) در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی به مرثیه‌سرایی خواهند پرداخت.
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي تاکید کرد: مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله واعظ‌طبسی، بعد از نماز مغرب و عشا با حضور عموم مردم و مسئولان کشوری و استانی در حسینیه امام رضا(ع) برگزار می‌شود. 
وی با اشاره به مراسم قرائت فاتحه در صحن آزادی با حضور بیت وی، خادمان، شخصیت‌های کشوری و لشکری و ... در ادامه یادآور شد: غیر از مراسم اعلام شده مراسم ختم دیگری از سوی آستان قدس رضوی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله واعظ‌طبسی برگزار نمی‌شود.
یادآور می‌شود، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، هفتم اسفندماه پس از حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و انداختن رأی خود در صندوق در منزل دچار ایست تنفسی شده و به بیمارستان منتقل شدند و سرانجام پس از یک هفته بستری بودن، بامداد 14 اسفند‌ماه در بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد دار فانی را وداع گفت.
captcha