مراسم چهلمین روز درگذشت نویسنده قصص قرآن و مترجم لهوف برگزار می‌شود
کد خبر: 3483755
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
عصر امروز؛

مراسم چهلمین روز درگذشت نویسنده قصص قرآن و مترجم لهوف برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله سیدمحمد صحفی، نویسنده قصص قرآن و مترجم لهوف در مسجد فاطمیه قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله صحفی، امروز 26 اسفند ماه با حضور مسئولان و شخصیت‌های حوزه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مردم در مسجد فاطمیه واقع در خیابان 19 دی برگزار خواهد شد.
این مراسم از ساعت 15/30 لغایت 17/30 در مسجد مذکور و با حضور مسئولان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، معاونت روحانیت و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای فرهنگ عمومی استان قم، مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سپاه علی بن ابی طالب (ع)، ستاد اقامه نماز استان قم، تعاونی ناشران و اتحادیه ناشران استان قم و دانشگاه قم برگزار خواهد شد.
یادآوری می‌شود آیت‌الله سید‌محمد صحفی از مبارزان سیاسی دوران انقلاب اسلامی و از شاگردان امام موسی صدر، امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی در قم دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع و تدفین این عالم بزرگوار در روز چهارشنبه (21 بهمن) با حضور علما، طلاب و اقشار مختلف مردم قم از مسجد فاطمیه به سمت حرم مطهر برگزار شد.
آیت‌الله صحفی از شاگردان امام موسی صدر، امام خمینی (ره)، آیت الله گلپایگانی و مرحوم آیت الله بروجردی بود، ایشان از مبارزان سیاسی دوران انقلاب بود؛ همچنین در عرصه تبلیغ، آثار و فعالیت‌های ماندگاری از خود به یادگار گذاشته است، آیت الله صحفی به همراه آیت الله مکارم شیرازی در سال‌های گذشته از سوی شورای فرهنگ عمومی استان قم به عنوان شخصیت‌های ماندگار معرفی شدند.
ایشان از سال 40 تا سال 59 در شهر دورود استان لرستان به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی پرداختند، به طوری که در این شهر اقدام به ساخت چندین مسجد کردند. آیت الله صحفی در دوران اقامت خود در دورود، دائره انتشارات و دفتر مذهبی کارخانه سیمان دورود را تأسیس کردند و هر ماه، یک نشریه اسلامی با موضوعات مختلف اجتماعی و مذهبی در تیراژ 20 هزار نسخه چاپ می‌کردند که از استقبال خوبی برخوردار بود، حتی برخی از این نشریات به زبان انگلیسی ترجمه و به کشورهای دیگر ارسال می‌شد.
بازسازی مدرسه علمیه دورود، نهضت مسجدسازی در شهر دورود، تأسیس تالار در کارخانه سیمان دورود با ظرفیت حدود 700 نفر، ایجاد صندوق کمک به مستمندان و همچنین برگزاری کلاس‌های تابستانی برای کودکان از جمله فعالیت‌های آیت الله صحفی در شهرستان دورود بود.
آثار
آیت الله صحفی از خطبا و محققین معروف قم بود که بیش از 30 اثر کتاب از ایشان به یادگار مانده است؛ اولین اثر آیت الله صحفی، ترجمه لهوف سیدبن طاووس بود که به نام «زندگانی امام حسین(ع) » به چاپ رسید، سیری در شرح نهج البلاغه ابن ابی‌الحدید در 3 جلد و قصص قرآن از جمله کتاب‌های تألیفی ایشان است که بارها به چاپ رسیده است؛ همچنین برخی از کتاب‌های ایشان از جمله قصص قرآن، امام علی در اسلام، درس‌هایی از اسلام و ... به چند زبان رایج دنیا ترجمه شده است.
آیین معاشرت و برادری در اسلام، در پیشگاه امام صادق (ع)، داستان‌های تاریخی، زندگانی چهارده معصوم، قصه‌های قرآن، تعالیم آسمانی اسلام، امام علی (ع)، امام علی در اسلام، درس‌هایی از اسلام، داستان‌هایی از قرآن و مهدی قائم آل محمد از دیگر آثار این عالم بزرگوار است.

captcha