احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس سبزوار/ طرح «يادآوران» در حال اجرا است
کد خبر: 3480952
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس سبزوار/ طرح «يادآوران» در حال اجرا است

گروه اجتماعی: كارشناس مسئول نماز، قرآن‌ و عترت آموزش‌ و پرورش شهرستان سبزوار با بیان اینکه در راستاي احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر «طرح يادآوران» در سطح مدارس شهرستان سبزوار در حال اجراست، اظهار کرد: در این طرح به ازاي هر 100 دانش‌آموز يك گروه 10 نفره با عنوان يادآوران تشكيل شده است.

حسين رجبي، كارشناس مسئول نماز، قرآن‌ و عترت آموزش‌ و پرورش شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری‌بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه در راستاي احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر «طرح يادآوران» در سطح مدارس شهرستان سبزوار در حال اجراست، اظهار کرد: در این طرح به ازاي هر 100 دانش‌آموز، يك گروه 10 نفره با عنوان يادآوران تشكيل شده است.
رجبي همچنین با بیان اینکه این طرح از ابتدای امسال در سطح مدارس راهنمایی و متوسطه آغاز شده است، ابراز کرد: سعی کردیم افرادی که برای این کار انتخاب می‌شوند از شورای دانش‌آموزی همان مدارس باشند زیرا توسط دانش‌آموزان انتخاب شده‌اند و از مقبولیت عمومی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه گروه دومی که در این طرح کمک می‌کنند، فعالان نماز هستند، تصریح کرد: برای افرادی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند دوره‌های تخصصی برگزار شده‌ است تا موارد تذکر لسانی و مرتبه‌های امر به معروف به دقت اجرا شده و باعث از بین رفتن آبروی اشخاص نشود.
كارشناس مسئول نماز، قرآن‌ و عترت آموزش‌ و پرورش شهرستان سبزوار با اشاره به بازدیدی که از مدارس نمونه این فعالان داشته‌اند، عنوان کرد: اثر این کار دینی و عملی در سطح مدارس بسیار خوب بوده و تأثیرات مثبتی داشته است.
وی با بیان اینکه وظيفه گروه يادآوران، شناسايي مصاديق معروف و منكر در سطح آموزشگاه، بيان احاديث و روايات ائمه‌ اطهار(س) در كلاس‌هاي درسي، ترويج و گسترش نماز و تذكر لساني است، تصریح کرد: در نظر داريم ضمن ارزيابي از فعاليت‌هاي يادآوران در مدارس شهرستان، با شناسایی دانش‌آموزان برتر اين طرح از آنان در اردیبهشت‌ماه تقدیر شود.
captcha