محفل انس با قرآن در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3475333
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
با حضور حمید شاکرنژاد و رضا عابدین‌زاده؛

محفل انس با قرآن در حرم رضوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن با حضور حمید شاکرنژاد و رضا عابدین‌زاده قاری و حافظ بین‌‍المللی کشورمان شب گذشته در حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن ویژه شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن بسیج مستضعفان کشور، شب گذشته، 24 بهمن‌ماه با حضور رحیم قربانی، مدیر دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفان کشور و محمد ذوالفقاری، دبیر بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن بسیج و معاون دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفان کشور در دارالقران حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
در این مراسم، ابوالفضل زائری‌مقدم، قاری ممتاز قرآن کریم آیات 17 تا 26 سوره لقمان و 1 تا 9 سوره شمس را تلاوت کرد و حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم نیز به قرائت آیات 83 تا 104 سوره انبیاء به صورت مجلسی پرداخت و در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، ثواب آیات را به تمام از دست‌رفتگان امسال هدیه کرد.
همچنین رضا عابدین‌زاده، حافظ و قاری قرآن کریم نیز در پاسخ به سؤالات قرآنی حضار، سوره مؤمنون از آیه 72، سوره آل‌عمران از آیه 93 و ... تلاوت کرد و از حافظان شرکت کننده در این محفل انس نیز سؤالاتی پرسید.
عابدین‌زاده در ادامه این محفل با اشاره به چهلمین روز درگذشت حمیدرضا عباسی، قاری بین‌المللی قرآن کریم و مؤذن حرم رضوی، علو درجات را برای این قاری قرآن کریم، شهدای اسلام، شهدای منا، ابوالفضل علامی، مدرس و داور بین‌المللی قران کریم، محمدکاظم حسن‌زاده، استاد و قاری پیشکسوت قرآن کریم و سایر اساتید قرآن خواستار شد.
وی در پایان تلاوت خود، در پاسخ به سؤال مجری، بر لزوم توجه به کیفیت، ترتیل‌خوانی، صوت و لحن و صحیح تلاوت کردن آیات حفظ شده قرآن کریم برای حافظان تأکید کرد و افزود: نوجوانان و سایر حافظان باید محفوظات خود را با ترتیل خوب ارائه دهند و به آن تسلط داشته باشند که این، فقط با تکرار روزانه آیات حفظ شده امکان‌پذیر است.
یادآور می‌شود، در این مراسم عبدالحسین اصغری‌شربیانی، پدر شهید مدافع حرم حجت اصغری‌شربیانی، محمد عادل، مسئول اجرایی و مهدی غلامی‌مقدم، مسئول کمیته فرهنگی بیست و چهارمین دوره مسابقات دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفان کشور و عضو نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند.
captcha