کوتاهی و سهل‌انگاری در امر به معروف، باعث گسترش فساد در جامعه می‌شود
کد خبر: 3467479
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

کوتاهی و سهل‌انگاری در امر به معروف، باعث گسترش فساد در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی: امام جمعه گناباد در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با بیان اینکه متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر، ضعیف‌ترین واجب جامعه شده است، گفت: تلاش برای فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است و هر گونه کوتاهی و سهل‌انگاری در این امر واجب، باعث گسترش فساد در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد،  پنج‌شنبه 24 دی‌ماه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر، ضعیف‌ترین واجب جامعه شده است.

وی با بیان اینکه نفوذ فرهنگ غربی یکی از مهم‌ترین دلایل ضعف این فریضه الهی شده است، اظهار کرد: گاهی اوقات بعضی از افراد به اصطلاح خودشان حاضر نیستند با امر به معروف یا نهی از منکر خود را به دردسر بیندازند در حالی که این امر یک واجب و فریضه الهی است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گناباد با اشاره به تاکیدهای فراوان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم دشمن اظهار کرد: تهاجم گسترده فرهنگی دشمن واقعیت انکارناپذیری است که باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب انجام دهیم.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، جوانان را هدف اصلی جنگ نرم دشمن عنوان و بیان کرد: برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید بر روی قشر دانش‌آموز و دانشجو که بیشترین آسیب‌پذیری را دارند، متمرکز شود.

وی، بی‌حجابی و بدحجابی، اعتیاد، فضای مجازی ناسالم و ماهواره را از جمله مهم‌ترین آسیب‌های پیش‌روی جوانان دانست و ابراز کرد: باید با آسیب‌شناسی درست ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی، جوانان را نسبت به آثار مخرب و شوم این پدیده‌ها آشنا کنیم.

امام جمعه گناباد با بیان اینکه تلاش برای فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است، عنوان کرد: هر گونه کوتاهی و سهل‌انگاری در این امر واجب، باعث گسترش فساد در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با بیان اینکه خداوند در قرآن از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نشانه‌های بهترین
امت بودن، راه و روش پیامبر، علامت ایمان و نشانه حکومت صالحان نام برده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر فلسفه اصلی قیام کربلا بود و ما نیز وظیفه داریم که این فریضه را به پیروی از اباعبدالله‌الحسین(ع) در جامعه زنده کنیم.

وی در پایان بر اجرای درست و دقیق آئین نامه حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تأکید کرد.
captcha