رونق کشور در گرو ارتقای تفکر بسیجی است
کد خبر: 3454861
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

رونق کشور در گرو ارتقای تفکر بسیجی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام‌جمعه حاجی‌آباد گفت: دشمن از تفکر بسیجی در هراس است و اگر کشور می‌خواهد به رونق برسد و رشد و توسعه همه‌جانبه اتفاق بیفتد باید در تمام شئون اداره جامعه، تفکر بسیجی رونق بگیرد و نمود بیشتری پیدا کند کما اینکه همین تفکر در دوران مقدس بر همگان مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به نقل از دفتر امام‌جمعه حاجی‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله مختاری، امام‌جمعه حاجی‌آباد در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته نقش تقوا در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را ضروری خواند و گفت: معیار ایمان و تقوا در جامعه اسلامی اطاعت از فرامین الهی و رسول خداست.
وی با اشاره به معضل کنونی طلاق و مسائلی که امروز گریبانگیر بعضی از خانواده‌ها شده است، گفت: اگر زندگی ائمه‌ اطهار(ع) را الگو قرار دهیم و تقوی الهی را رعایت کنیم مشکلات و نابسامانی در خانواده‌‌ها به‌وجود نخواهد آمد.
این مسئول بر لزوم شناسائی، ریشه‌یابی و رفع معضل طلاق از سوی والدین و بزرگان قبیله‌ها تأکید کرد و افزود: خانواده فرزندان را نصیحت منفی نکنند و با توجه و آگاهی دادن در صدد حل مسائل خانوادگی باشند و این معضل را مدیریت کنند.
امام‌جمعه حاجی‌آباد در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: امام خمینی(ره) مقتدای بسیجیان بود و بذر بابرکتی که ایشان در قلوب مردم ایران پاشید، امروز جهان اسلام را فرا گرفته است.
وی شکل‌گیری تفکر بسیجی در جامعه اسلامی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و افزود: تمام شیطنت دشمن برای نابودی تفکر بسیجی است و امروز بسیج جبهه مقاومت را در سرتاسر بلاد اسلامی شکل داده و نقشی که ایفا کرده منجر به جهاد علمی در کشور شده است.
مختاری افزود: دشمن از تفکر بسیجی در هراس است و اگر کشور می‌خواهد به رونق برسد و رشد و توسعه همه‌جانبه اتفاق بیفتد باید در تمام شئون اداره جامعه، تفکر بسیجی رونق بگیرد و نمود بیشتری پیدا کند کما اینکه همین تفکر در دوران مقدس بر همگان مشهود بود.
این مسئول، بصیرت، درک حقایق و تشخیص وظیفه را از وظائف بسیجیان خواند و با اشاره به  نهم صفر سالروز شهادت عمار یاسر گفت: عمار نماد حقیقت را در فضای غبار‌آلود فتنه درک می‌کرد و آنچه که موجب شد نام این شخصیت در اسلام ماندگار شود حرکت در مسیر خدا و پیغمبر خدا  بود و امروز بسیجیان باید به عمار اقتدا کنند.
وی افزود: دشمن عظمت ملت ایران را درک کرده و متوجه شده است که اگر این کشور را به حال خود رها کند طولی نخواهد کشید که دنیا را فرا خواهد گرفت.
خطیب جمعه حاجی‌آباد با اشاره به نگرانی‌ها و هشدارهای مکرر رهبر انقلاب مبنی بر نفوذ استکبار در کشور افزود: نفوذ ابزاری برای توقف ایرانی و ایرانی است و تمام توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان برای توقف ایران اسلامی در ابعاد مختلف است و امروز باید ساده‌اندیشی را کنار گذاشت و گوش به فرمان ولایت بود.
وی در ادامه نقش بسیجیان در عرصه اقتصاد مؤثر خواند و گفت: بسیج نگهدارنده و وارث انقلاب اسلامی است و امروز باید در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز حضور جدی‌تری پیدا کند.
مختاری با اشاره به حملات تروریستی اخیر در لبنان و پاریس فرانسه و سکوت رسانه‌ای، گفت: در قضیه بمب‌گذاری بیروت سکوت سنگینی همه جای دنیا را فراگرفت و استکبار جهانی و رسانه‌های آنان بدانند آتشی که امروز به پا و به جان ملت‌های مسلمان انداخته شده روزی دامن خودشان را گرفته و خواهد گرفت.
وی نقش رسانه‌ها را در خنثی‌سازی اهداف شوم این گروه‌های منحرف مهم خواند و گفت: باید رسانه‌ها ملت را آگاه‌تر کنند که گروهک تروریستی داعش زائیده تفکر وهابیت و گروه‌های تکفیری است و تا زمانی که تفکر صهیونیزم و وهابیت از دنیا برچیده نشود دنیا روی آرامش را نخواهد دید.

captcha