اعتلای فرهنگی تنها در سایه عمل به احکام اسلامی ممکن است
کد خبر: 3447657
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
امام جمعه شهرضا:

اعتلای فرهنگی تنها در سایه عمل به احکام اسلامی ممکن است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرضا با اشاره به سخنان اخیر رهبرمعظم انقلاب در جمع نمایندگان وزارت علوم، گفت: اعتلای فرهنگی جامعه یک ضرورت است، اما این مسئله تنها در سایه عمل به احکام شرعی اسلام، میسر می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ازاصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرضا با تأکید بر لزوم رعایت تفکیک جنسیتی در دانشگاه های کشور، اظهارکرد: این مسئله یک ضرورت مهم فرهنگی و یک نیازاست و باید برای جلوگیری از ترویج و اشاعه مفاسد احتمالی، این اقدام در سطح جامعه دانشگاهی اجرا شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه نیازمند وحدت است و تمامی اقدامات باید در راستای تأمین این نیاز مهم اجتماعی باشد، افزود: علما، روحانیان و خانواده های شهدا، موارد خلاف شرع را بر نتافته و نسبت به آن واکنش نشان می دهند.
امام جمعه شهرضا تصریح کرد: رفع مشکل بیکاری و تسهیل درامر ازدواج جوانان، مهم ترین وظیفه دولت است و دولت باید با اعطاء تسهیلات مناسب درامر ازدواج و فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغال جوانان، به رسالت خود عمل کند.
حجت الاسلام یعقوبی اطاعت از ولی فقیه را از موارد لازم برای همه افراد در جامعه دانست و گفت: در سال همدلی و همزبانی، مسؤولان باید با خدمت رسانی مناسب به مردم به عنوان مهم ترین سرمایه های انقلاب، در راستای تحقق عملی شعارسال تلاش کنند.
وی تأکید کرد: لازم است در اخذ مالیات و وجوه حاصل از مصرف خدمات عمومی، نهایت رأفت اسلامی و همراهی با مردم انجام شود و با توجه به فرارسیدن فصل سرما، از قطع انشعاب گاز منازل و مساجد خودداری شود.
امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم ایجاد بسترهای لام برای توسعه علمی کشور،گفت: رشد علمی، زمینه ساز اعتلای جامعه در تمامی بخش ها است و دولت باید با اختصاص بودجه های مناسب، بسترهای لازم را برای استمرار جهش علمی در جامعه ایجادکند.

captcha