غم از دست دادن حسن دانش برای جامعه اسلامی سخت بود
کد خبر: 3447645
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

غم از دست دادن حسن دانش برای جامعه اسلامی سخت بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غم از دست دادن بزرگانی همچون حاج حسن دانش برای جامعه اسلامی سخت و دردناک بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام والسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه شب در مراسم چهلم مرحوم حاج حسن دانش نابغه قرآنی یزد اظهار کرد: غم از دست دادن بزرگانی همچون حاج حسن دانش برای جامعه اسلامی سخت و دردناک بود.

وی با اشاره به اینکه امثالی همچون مرحوم دانش، چراغ‌های روشن و هدایت جامعه بودند افزود: نخبگان قرآنی چراغ‌های هدایت جامعه هستند که مسیر جامعه اسلامی را روشن نگه داشته‌اند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژگی‌های مرحوم دانش اشاره کرد و گفت: انسانیت، ادب وتوجه به تربیت قرآن آموزان در مناطق دوردست از ویژگی‌های مهم این نابغه قرآنی یزد بود.

وی ادامه داد: این نخبه قرآنی همچنین تلاش‌های زیادی انجام داد که معارف علوم اسلامی و دینی را به مردم و شاگردان خود به درستی بیاموزد.

به گفته معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرحوم دانش در تعلیم قرآن هیچوقت کوتاهی نکرد به طوریکه توجه جدی او آشنایی مردم با قرآن و اهل بیت بوده است.

حشمتی تاکید کرد: همه دلسوزان جامعه اسلامی باید تلاش نمایند که در راه نشر قران همت گمارند.

***فعالیت پنج هزار موسسه قرآنی در کشور

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت 5000 موسسه قرآنی در سطح کشور اشاره کرد  و گفت: طی شش ماه سالجاری 250موسسه قرآنی مجوز فعالیت دریافت نموده اند.

وی همچنین ازآغاز بکار هیات جدید رسیدگی به موسسات قرآنی خبر داد و اظهار داشت: با شروع بکار این هیات جدید در رسیدگی به مجوزمتقاضیان موسسات قرآنی تسریع می‌شود.

حشمتی افزود: بیش از 100هزار نفر در خانواده موسسات قرانی سطح کشور در ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی مشغول بکار هستند.

یادآوری می‌شود حاج حسن دانش که با آغاز فعالیت‌های قرآنی در دوران کودکی، به افتخار کسب عنوان قاری برتر جهان اسلام دست یافته بود سرانجام در حادثه منا به شهادت، آرزوی دیرینه خود نائل آمد.

captcha