سرنوشت ۵ مفقودی لرستانی حادثه منا مشخص نیست
کد خبر: 3439922
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
بعد از گذشت ۴۰ روز؛

سرنوشت ۵ مفقودی لرستانی حادثه منا مشخص نیست

گروه اجتماعی: آمار مفقودین لرستانی حادثه منا پنج نفر است که چهار نفر از آن‌ها بروجردی و یک نفر از ایشان نیز ازنایی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت لرستان امروز، دوازدهم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری مراسم چهلم درگذشتگان حادثه منا، گفت: به‌دلیل این‌که آمار کشته‌شدگان شهرستان بروجرد بیشتر بود مراسم اصلی برای چهلمین روز درگذشتگان حادثه منا هفته گذشته در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در شهرستان‌های ازنا و دورود نیز پنج‌شنبه همین هفته مراسمی برگزار می‌شود و در شهرستان‌های خرم آباد و الشتر به‌دلیل اینکه تعداد جان‌باختگان کمتر بوده توسط خود خانواده‌ها این مراسم انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با اشاره به این‌که آمار جان‌باختگان سطح کشور تاکنون 465 نفر است، بیان کرد: در سطح استان 33 نفر جان‌باخته اعلام شده و رضا علی‌بخشی از شهرستان بروجرد و صفرجان‌بزرگی از ازنا نیز جزء مصدومین این حادثه بودند که رضا علی‌بخشی در حال حاضر تحت درمان قرار دارد و متاسفانه اواخر مهرماه امسال حاج صفر جان‌بزرگی دیگر مصدوم این حادثه جان‌باختند.

وی در رابطه با وضعیت مفقودین عنوان کرد: مفقودین نیز جزء درگذشتگان به حساب می‌آیند و مدیرکل حج و زیارت کشور نیز برای شناسایی اجساد باقی مانده توسط دی ان ای آن‌ها به عربستان رفته است.

خسروی با اشاره به این‌که در سطح کشور 65 مفقودی وجود دارد، گفت: از این تعداد 29 نفر در عربستان به خاک سپرده شده‌اند و تکلیف 36 نفر آن‌ها مشخص نیست، آمار مفقودین لرستانی نیز پنج نفر است که چهار نفر آن‌ها بروجردی و یک نفر آن‌ها ازنایی است.

وی عنوان کرد: شکایت خانواده‌ها را برای کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی جمع‌آوری کردیم تا مسئول مربوطه پیگیر حقوق این عزیزان شود.

مدیر کل حج و زیارت لرستان بیان کرد: برای پیگیری حقوق این عزیزان مستنداتی نیز از حجاج شاهد قضیه جمع‌آوری و ضبط شده است .

وی افزود: برای این عزیزان 55 میلیون تومان غرامت در نظر گرفته شده که  تاکنون 25 میلیون تومان غرامت از سوی بیمه مربوطه داده شده و 30 میلیون مابقی را بعد از تشکیل پرونده، انحصار ورثه و طی مراحل قانونی پرداخت می‌شود.

captcha