حجاب؛ مقدمه‌ای برای سایر معنویات/ بی‌حجابی زنگ خطری برای امینت اخلاقی جامعه است
کد خبر: 3433566
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

حجاب؛ مقدمه‌ای برای سایر معنویات/ بی‌حجابی زنگ خطری برای امینت اخلاقی جامعه است

گروه اجتماعی: حجاب مقدمه سایر معنویات است، برهنگی و معنویت با همدیگر جمع نمی‎شوند و این دو در تضاد با هم هستند. بی‎حجابی و بدحجابی امینت اخلاقی جامعه را به خطر می‎اندازد و باعث ترویج فرهنگ مبتذل غربی در جامعه می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، موضوع حجاب یکی از مسائل با اهمیت و ضروری دین است که کسی نمی‎تواند در آن شک کند. اهمیت حجاب از دیدگاه نقلی و روایات و عقلی و فطری قابل بررسی بوده و جایگاه ویژه آن بر کسی پوشیده نیست.
متأسفانه ویل‎دورانت فلسفه حجاب را مورد نقدی ظالمانه و غیرعادلانه قرار داد و برای این‌که مردم به فلسفه‌ اصلی آن پی نبرند این تحریف‎ها به‌وجود آمدند.
یکی از فلسفه‎های تحریفی نظریه میل به ربانیت و ریاضت است و طبق این نظریه بشر چون میل به دوری از لذت‎ها و گوشه‎نشینی دارد با حجاب این امر را محقق می‌کند و زن و مرد از هم جدا می‎شوند، این نظریه حال نیز ترویج داده می‎شود.
در نظریه‎ای دیگر زن به‌علت نبود عدالت اجتماعی به ‌رعایت حجاب موظف شده و به‌علت این‌که امنیت برای او نبوده خواسته‎اند که زن خود را بپوشاند و از چشم مردان مصون بماند.
همچنین دیدگاهی دیگر حجاب را موضوعی تحمیلی توسط مردان دانسته که این نیز تحریفی دیگر از حجاب است که علت حجاب را استثمار زن توسط مرد می‎داند.
آن‌چه حائز اهمیت است این است که این تئوری‎ها فلسفه اصلی حجاب نیستند، حجاب برای زن در مرتبه‌ اول باعث به‌وجود آمدن آرامش روانی می‎شود همچنین استحکام پیوند خانوادگی را به‌همراه دارد.
از دیگر فلسفه‎های حجاب می‌توان به ارزش و احترام نسبت به زن نام برد ارزش زن به‌میزان رعایت حجاب او بستگی دارد و هر چه‌قدر آن‌را رعایت کند ارزش و مرتبه او بالا می‎رود.
حجاب مقدمه سایر معنویات است، برهنگی و معنویت با همدیگر جمع نمی‎شوند و این دو در تضاد با هم هستند. اگر قرار باشد معنویت در جامعه برپا شود باید حجاب توسط نیمی از جامعه که زن است رعایت شود.
برخی ادعا دارند که حجاب با حقوق بشر منافات دارد که این حرف درستی نیست و یک زن زمانی به تمام حقوق خود می‎رسد که به حجابش برسد. زن حق رسیدن به کمال، معنویت و آرامش دارد و حجاب تسهیل‌‎کننده این راه است. حجاب موضوعی فطری است و موضوعات فطری علت نمی‎خواهد.
حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: حجاب از ضروریات دین مبین اسلام و از نشانه‎های جامعه دیندار است. توجه دولتمردان به مسأله حجاب در کشور ضروری است.
وی  افزود: متأسفانه بدحجابی و بی‎بندوباری هر روز در جامعه افزایش می‎یابد و همه ما در قبال این ابتذال فرهنگی مسئول هستیم.
حجت‌الاسلام ترابی اظهار کرد: 26 دستگاه طبق قانون در مورد حجاب و عفاف مسئولیت دارند ولی متأسفانه هیچ یک از آن‌ها به‎خوبی به وظیفه خود عمل نکرده‎اند.
امام جمعه بروجرد ترویج بی‎حجابی و بدحجابی در کشور را از توطئه‎های شوم دشمنان عنوان و تصریح کرد: بی‎حجابی و بدحجابی امینت اخلاقی جامعه را به خطر می‎اندازد و باعث ترویج فرهنگ مبتذل غربی در جامعه می‎شود.

captcha