کنگره بنیاد وقف اهل بیت(ع) ترکیه برگزار شد
کد خبر: 3422847
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

کنگره بنیاد وقف اهل بیت(ع) ترکیه برگزار شد

شعب خارجی: کنگره بنیاد وقف اهل بیت(ع) ترکیه (وابسته به علویون) با حضور نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف در استانبول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی istanbul.icro.ir، کنگره بنیاد وقف اهل بیت(وابسته به علویون) به همت بنیاد وقف اهل بیت(ع) به ریاست فرمانی آلتونبا با حضور علیرضا بیگدلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی جمهوری استانبول،عبدالله گل، رئیس جمهور سابق ترکیه، محمد نوری ایلماز، رئیس اسبق سازمان دیانت ترکیه و جمعی از شخصیت‌های سیاسی، قضایی و فرهنگی و نمایندگان سیاسی از کشورهای مختلف در استانبول برگزار شد.

رئیس اسبق سازمان دیانت ترکیه در این مراسم با بیان اینکه اسلام به هیچ وجه به حکومت استبدادی اعتقادی ندارد، گفت: امام حسین(ع) برای مقابله با استبداد، پادشاهی و حکومت موروثی به مخالفت برخاست.

وی با اشاره به اینکه استبداد و حکومت پادشاهی از سوی معاویه اولین بدعت آن دوران بود که اتفاق افتاد و موجب شد یزید بن معاویه بر مردم حاکم شود، بیان کرد: یزید جوان و نالایق در بدو امر شروع به بیعت گرفتن از مردم و افراد شاخص کرد که در این راه قتل‌وعام علنی نیز صورت گرفت؛ به غیر از چند نفر از جمله امام حسین(ع) و عبدالله ابن عباس بقیه با یزید بیعت کردند.

رئیس اسبق سازمان دیانت ترکیه قیام امام حسین(ع) مشروع بود، گفت: یزید بعد از کشتن امام حسین(ع) و یاران باوفایش، سر مبارک آن حضرت را تشییع و به آل عبا حقارت کردند؛ این زخم بسیار عمیق و دردآور است و نمی‌شود به بوته فراموشی سپرده شود.

وی اظهار کرد: شعرا، ادیبان و مرثیه‌خوانان به‌ویژه شعرای ما و ایران باید بر این زخم‌ها متمرکز شده و بیشتر در این زمینه شعر و مرثیه بسرایند.

ییلماز با بیان اینکه محرم به ما می‌آموزد تا چگونه در مقابل ظالم و یزیدیان بایستیم، گفت: محرم فرصت بسیار مناسبی است تا حقایق مشخص شود؛ جهان اسلام باید از محرم عبرت بگیرد تا دیگر تلخی‌های گذشته تکرار نشود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Sayed jawed razavi
|
Turkey
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ - ۱۳:۳۳
0
0
من یک تن از قاریان افغانستان هستم در ترکیه استاد تجوید و صوت لحن قرآن کریم میباشم تا حالا هیچ یک مجمع قرآن در ترکیه ندیدم که غضوی مجمع را حاصل کنم باعث خدمت به مردم شوم لهذا از شما میخواهم در تیم شما حصه بگیرم تماس بند شهر بوردور ترکیه ۰۵۳۹۳۰۹۴۹۹۰
captcha