دوره بازآموزی قرآن کریم برای معلمان قرآن اندونزی برگزار شد
کد خبر: 3409307
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

دوره بازآموزی قرآن کریم برای معلمان قرآن اندونزی برگزار شد

شعب خارجی: به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، دوره فشرده بازآموزی قرآن کریم برای ۴۰ نفر از معلمان قرآن اندونزی در شهر پلمبنگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، دوره فشرده بازآموزی قرآن کریم برای 40 نفر از معلمان قرآن اندونزی در شهر پلمبنگ به مدت سه روز، با تدریس ابوالفضل خوش‌منش، استاد علوم قرآنی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم برگزار شد.

خوش‌منش در آغاز دوره در سخنانی خطاب به بازآموزان اندونزیایی، گفت: در سوره مبارکه جمعه سه مقام معلم قرآن، امام جمعه و جماعت و خطیب برای رسول گرامی اسلام(ص) ذکر شده است. شما که کار تعلیم قرآن را انجام می‌دهید در حقیقت در یکی از مسیرهای رسول‌الله(ص) گام برمی‌دارید. معلم قرآن باید همه شئونات قرآن را یاد بگیرد.

در این دوره آموزشی، همخوانی فصیح منقطع و متصل و همچنین ترتیل‌خوانی به سبک استاد منشاوی، تحقیق‌خوانی به سبک الحصری و تحقیق مجلسی آموزش داده شد.

تدبیر در آیات قرآن، تنظیر سور متناظر و متقارن؛ مثل فیل و قریش، ضحی و شرح، فروج و طارق و استخراج نقاط تدبری، مروری بر نکات مهم ترتیل محمدصدیق منشاوی و نکات مربوط به تلاوت معناگرا از دیگر نکات بیان شده در این دوره بود.

همچنین ترتیل سوره بقره، سوره آل عمران، سوره نساء و جزء 30 قرآن کریم، تلاوت استودیویی و تلاوت تحقیقی و مجلسی، تحلیل معنایی آیات قرآنی از اساتید مختلف، ارتباط لحن و لفظ و ... نیز در این دوره مطرح شد.

captcha