پزشکی قانونی هویت ۱۱ تن از جانباختگان حادثه منا را مشخص کرد
کد خبر: 3402849
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

پزشکی قانونی هویت ۱۱ تن از جانباختگان حادثه منا را مشخص کرد

گروه سلامت: پزشکی قانونی ایران هویت ۱۱ تن از جانباختگان ایرانی حادثه منا را که طی مراحل مختلف به ایران منتقل شده‌ بودند را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) پزشکی قانونی ایران هویت 11 تن از جانباختگان ایرانی حادثه منا را که طی مراحل مختلف به ایران منتقل شده بودند، با استفاده از آزمایش ژنتیک در پزشکی قانونی تعیین کرد.
از بین 389 جسدی که در مراحل مختلف به ایران منتقل شدند، هویت 22 جسد، ناشناس بود که با نمونه گیری ژنتیکی از خانواده ها، هویت 11 نفر مشخص شد.
بر اساس گزارش ایکنا از سوی دیگر سازمان پزشکی قانونی کشور نمونه های ژنتیکی خانواده‌های مفقودین حادثه منا را تهیه کرده و تیم 5 نفره این سازمان انتظار صدور روادید سفر به عربستان برای تعیین تکلیف سایر مفقودان ایرانی می‌کشد.
گفته می‌شود پروفایل‌های ژنتیکی تهیه شده از خانواده مفقودین برای مطابقت دادن با پروفایل‌های ژنتیکی اجساد موجود در عربستان که توسط پزشکی قانونی عربستان تهیه شده، به این کشور ارسال می‌شوند.
علی رغم پیگیری‌های ایکنا سازمان پزشکی قانونی از هرگونه انتشار اسامی جانباختگان امتناع می‌کند و اعلام کرد که اسامی جانباختگان تنها در اختیار خانواده‌های جانباختگان قرار می‌گیرد.

captcha