امر به‌معروف و نهی از منکر؛ ضامن ماندگاری شریعت
کد خبر: 3395203
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

امر به‌معروف و نهی از منکر؛ ضامن ماندگاری شریعت

گروه اجتماعی: امام‌جمعه سرعین گفت: در متون اسلامی، هیچ‌یک از عبادت‌ها به مانند امر به‌معروف و نهی از منکر، عامل پایداری و ضامن ماندگاری شریعت معرفی نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام‌جمعه سرعین روز گذشته، چهارم آبان‌ماه در جلسه احیای امر به‌معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: اسلام بی‌توجهی انسان‌ها در برابر رفتار دیگران را نمی‌پسندد و هرکس را به فراخور توانایی‌اش در آنچه از دیگران سر می‌زند مسئول می‌داند.

وی افزود: مراتب امر به‌معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده وظیفه دولت است.

اصغری بیان کرد: در متون اسلامی، هیچ یک از عبادت‌ها به مانند امر به‌معروف و نهی از منکر، عامل پایداری و ضامن ماندگاری شریعت معرفی نشده است.

در ادامه، اباذر محمدی مسئول امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی سرعین گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر یعنی دعوت و واداشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است.

وی افزود: اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر امر به‌معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند این فریضه الهی وظیفه همگانی است که باید جدی گرفته شود.

محمدی آمادگی و ظرفیت اداره تبلیغات اسلامی را در مورد روحانیت، مداحان و هیئت‌های مذهبی برای تبیین و آگاه‌سازی اهمیت فریضه مهم امر به‌معروف و نهی از منکر در بین اقشار مختلف مردم در سطح شهرستان اعلام کرد.

captcha