برگزاری اجتماع رهروان زینبی در سبزوار + عکس
کد خبر: 3395011
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

برگزاری اجتماع رهروان زینبی در سبزوار + عکس

گروه اجتماعی: اجتماع رهروان زینبی ظهر امروز با حضور خانواده شهید دامرودی و بانوان سبزواری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هوای محوطه امام‌زاده شعیب(ع) سبزوار، امروز، چهارم آبان ماه عطر و بوی دیگری داشت، هوایی لطیف از جنس معنویت؛ هوایی که وقتی از نزدیک حس می‌کنی می‌گویی دلم باز شد، هوای امروز عطر و بوی شهادت می‌داد، عطر و بوی زیارت و احساس رشادت و ایثارگری؛ در مقابل این همه ایثار و فداکاری، انسان احساس شرمندگی می‌کند.

زنان با حجاب امروز در کنار پاره تن امام موسی کاظم(ع)، گردهم آمده بودند تا به دشمن بفهمانند؛ زنان پا به پای مردان در صحنه ایثار و مقاومت آماده‌اند تا جانشان را فدا کنند و راه حضرت زینب(س) را ادامه دهند. شیرزنانی که با رفتن همسرانشان در خط جهاد و مقاومت راه خون شهدا را ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند فرزندان شهدا احساس یاس و ناامیدی کنند.

در اجتماع رهروان زینبی که ظهر امروز، چهارم آبان‌ماه با حضور خانواده شهید دامرودی و بانوان سبزواری برگزار شد، همسر شهید رضا دامرودی، یکی از شهیدان مدافع حرم با بیان اینکه از همسرم راضی هستم، تصریح کرد: شهید قلب تاریخ است زیرا آن‌هایی که در راه خدا کشته شدند، خود نوری مستقل هستند.

این همسر شهید ادامه داد: دخترم از من می‌پرسد تو  چرا می‌جنگی؛ با تمام دل می‌گویم؛ تا چراغ از تو نگیرد دشمن؛ وی در قسمتی از صحبت‌هایش وقتی به اسم همسر شهیدش رسید بغض کرد و در حالی که تعدادی از حضار گریه می‌کردند، گفت: رضاجان آرام بخواب که نیایش‌ها(نیایش اسم فرزند شهید) و همه برادر و خواهرهای این سرزمین بیدار هستند و انتقام خون همه شهدا را با بردباری و استقامت خواهند گرفت.

در ادامه این مراسم باشکوه آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر پیام کربلا توسط خواهرش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) منتقل نمی‌شد، دشمن درصدد بود تا حادثه کربلا را کتمان کند و نام و یادش را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش کسانی که پیام خون شهدا را منتقل می‌کنند و یادشان را زنده نگه می‌دارند، کمتر از شهادت نیست، گفت: حفاظت از راه و اهداف شهدا کار بسیار سنگینی است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: عالم و فهیم بودن در دین بسیار مهم است و این شناخت و آگاهی او را در عمل محافظت خواهد کرد اما صبر نتیجه ایمان محسوب می‌شود.

علی اکبر ملکی

captcha