اداره دانشگاه‌ها در گرو ساماندهی علمی است/ هدف اصلی مجموعه وزارت علوم، توسعه علمی است
کد خبر: 3390776
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
مشاور وزیرعلوم و مدیرکل حوزه وزارتی:

اداره دانشگاه‌ها در گرو ساماندهی علمی است/ هدف اصلی مجموعه وزارت علوم، توسعه علمی است

گروه دانشگاه: مشاور وزیر علوم با عنوان اینکه هدف اصلی مجموعه وزارت علوم توسعه علمی است، گفت: همه دانشگاه‌ها باید به عنوان مجموعه‌ای از نخبگان و فرهیختگان بی‌طرف و بدون جانبداری، نظرات خود را در همه امور ملی و کشوری و برای ارتقا و تعالی بیشتر ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر کل حوزه وزارتی در جلسه تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه پیام نور افزود: کار در دانشگاه، کار گروهی است. دانشگاه مجموعه‌ای از رئیس، معاونان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان است که اگر عضوی در آن نباشد، کار دانشگاه صورت نمی‌گیرد.
وی با عنوان اینکه تمامی مسئولان دانشگاه‌ها، تابع برنامه‌های دولت تدبیر و امید و وزیر علوم هستند، افزود: ساماندهی، ارتقای کیفیت آموزش عالی و تعیین وظایف حقیقی هر حوزه مهم‌ترین هدف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.
دکتر فریدون افزود: یکی از اساسی‌ترین وظیفه مجموعه آموزش عالی کشور این است که آموزش با نیاز جامعه همخوانی داشته باشد و تلاش کنیم که فارغ التحصیلان ما از سطح علمی کیفی برخوردار باشند و به راحتی جذب بازار کار شوند.
وی با عنوان اینکه این جلسه برای تشکر و قدردانی از عزیزی است که مدتی مسئولیت داشتند و عزیز دیگری است که مسئولیت را پذیرفتند، از زحمات دکتر سرلک تشکر کرد و گفت: دکتر رستمی ابوسعیدی از توان مدیریتی بالایی برخوردار است و می‌تواند مشکلات و چالش‌های موجود در دانشگاه پیام نور را مرتفع نماید.
مشاور وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه پیام نور دارای پتانسیل خوبی است و تمام تلاش مسئولان وزارت علوم بر این بوده که این دانشگاه به حدی از بلوغ رسیده که می‌تواند خود را اداره کند و هنوز هم بر این اعتقاد هستیم و باید از این پتانسیل دانشگاه و تجربیات ارزنده آن‌ها به نحو مطلوب بهره برد.
وی اظهارداشت: خدمت کردن در این نظام که بر پایه خون شهدا بنا نهاده شده، مقدس است. وزارت علوم و دانشگاه‌ها مرکز نخبگان و فرهخیتگانی هستند که می‌توانند در سطح ملی و بین المللی در جهت تعالی کشور گام‌های ارزنده‌ای بردارند.
فریدون با اشاره به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور گفت: اعضای این تیم، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بودند که با پشتوانه علمی دانشگاهی توانستند با بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان به مذاکره بپردازند.
وی در پایان به انتخابات پایان سال اشاره کرد و گفت: فضای دانشگاه‌ها باید برای برگزاری انتخابات پرشور، آرام باشد و انتظار می‌رود تمامی مسئولان دانشگاهی و به ویژه دانشگاه پیام نور نیز در این زمینه اهتمام ورزند.

captcha