همایش شیر خوارگان حسینی در ۲۰ نقطه بردسکن برگزار شد
کد خبر: 3385996
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

همایش شیر خوارگان حسینی در ۲۰ نقطه بردسکن برگزار شد

گروه اجتماعی: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بردسکن از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۰ نقطه این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر محمدی، رئیس شورای هیئات مذهبی بردسکن، در حاشیه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد و حسینیه قمر بنی هاشم(ع) بردسکن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی افزود: این همایش برای پنجمین سال متوالی در اولین جمعه از ماه محرم با شکوه خاصی برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز با یک برنامه‌ریزی منسجم در پنج نقطه شهری و 15 نقطه در مراکز بخش‌های انابد و شهرآباد و روستاهای پرجمعیت شهرستان بردسکن این همایش همزمان با سراسر کشور برگزار شد، افزود: این همایش در راستای تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین، علی اصغر(ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت‌ و‌ طهارت(ع) تدارک دیده شده بود.

وی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: محرم از ماه‌های پرفضیلت، عبرت‌آمیز و معنوی است و واقعه عاشورا با هدف برقراری امر به معروف و نهی از منکر یکی از وقایع مهم و پند آموز برای تمام بشریت به شمار می رود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بردسکن با اشاره به مظلومیت امام حسین(ع) و خاندان و اصحاب ایشان در صحرای کربلا، تصریح کرد: مظلومیت و شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یارانش به دلیل استقرار حق به جای باطل همواره در تاریخ ماندگار می‌ماند.

وی افزود: دراین مراسم، مداحان و مرثیه سرایان در سوگ حضرت علی اصغر(ع) نوحه سرایی کرده و مادران عزادار با بستن سربندها و پیشانی بندهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر(ع) و ... به سر و پیشانی شیرخوارگان خود با خواندن لالایی بـه یادشهادت مظلومانه طفل اباعبدالله(ع) به عزاداری پرداختند.

captcha