میثاقی از جنس اشک‌های مادران/ شیرخوارگانی که یاد طفل ۶ ماه حسین(ع) را تکریم کردند
کد خبر: 3385951
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

میثاقی از جنس اشک‌های مادران/ شیرخوارگانی که یاد طفل ۶ ماه حسین(ع) را تکریم کردند

گروه اجتماعی: همزمان با نقاط مختلف دنیا، همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی در سالروز جهانی گرامیداشت حضرت علی‌اصغر(ع)، طفل ۶ ماهه امام حسین(ع) در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، امروز مردم آزاده بیش از 3000 نقطه دنیا به سوگ طفل 6 ماهه امام حسین(ع) نشسته‌ است تا به تاریخ بشری و همه انسان‌ها ثابت شود که انسانیت ربطی به مسلک و دین ندارد و هیچ انسانی، کشتن کودکان و نوزدان را نمی‌پذیرد. گرچه حسین(ع) یک شخصیت جهانی است که محبوب تمام انسان‌های آزاده با هر دین و مسلکی است.
در حقیقت، حقانیت مکتب حسینی و مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) است که توانسته چنین شیفتگانی را در  تمام نقاط دنیا بپروراند که با وجود گذشت قریب 1400 سال از آن حوادث، باز هم مردم دنیا چنین ارادت خود را به این مکتب و خاندان ابراز می‌دارند.
این حسین(ع) است که عالم همه دیوانه اوست و در نهایت عشق سید و سالار شهیدان است که موجب شده تا راه و مکتب او پیوسته در طول تاریخ بشری ادامه داشته و هر ساله تمام انسان‌های آزاده قریب دو ماه را به سوگ آنچه که بر او و خاندانش گذشت، بنشینند.
همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت ایام محرم است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری نظیر هند، پاکستان، بحرین، عراق، ترکیه و غیره در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.
همزمان با نقاط مختلف دنیا، همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی در سالروز جهانی گرامیداشت حضرت علی‌اصغر(ع) امروز، 24 مهر مصادف با دوم محرم‌الحرام در سومین حرم اهل بیت(ع) ایران اسلامی برگزار شد.
این همایش در 250 نقطه استان فارس از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد که محوریت آن در شیراز، حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) بود که هزاران عاشق و دلداده مکتب حسینی در این مراسم حضور داشتند.
از نخستین ساعات آغاز این مراسم دسته دسته مادرانی مشاهده می‌شد که لباس‌های سبز و سربندهای یا حسین(ع)، یا حضرت زینب(س)، یا صاحب الزمان(ع) و غیره به تن داشتند.
تمام شبستان‌ها و صحن‌های مختلف حرم مطهر امروز میزبان عاشقان بود که هرکسی تلاش می‌کرد تا به نحوی عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) نشان دهد. عده‌ای با قرائت دعا، قرآن و زیارت عاشورا و عده‌ای با چشمانی گریان در حالت نجوا به راز و نیاز مشغول بودند.
ساعت 10 صبح که نذرنامه جهانی حضرت علی اصغر(ع) به‌صورت همگانی و دسته‌جمعی قرائت شد و مادران نیز در این مراسم هم قسم شدند که فرزندان خود را حسینی تربیت کنند تا راه آن حضرت همیشه تداوم داشته باشد به همین دلیل مشاورانی از صبح امروز در حرم مطهر حضور داشتند تا بتوانند با ارائه مشاوره‌های صحیح سبک زندگی اسلامی، مادران را در این راه یاری دهند.
شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس و همچنین دبیر این همایش در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: امروز  3100 نقطه میهن اسلامی ما میزبان شیرخوارگان حسینی است ضمن اینکه همایش مذکور در 401 نقطه 40 کشور در 5 قاره نیز برگزار خواهد شد.
رئیس مؤسسه فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) شیراز خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش نیز 10 ایستگاه پزشکی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) جهت معاینه و ارائه مشاوره به مادران و نوزدان مستقر شده است.
وی با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌های این همایش در استان فارس مردمی بوده است، گفت: در چند سال گذشته استان فارس به عنوان استان برتر برگزارکننده همایش شیرخوارگان حسینی در کشور معرفی شده است.
صبوری خاطرنشان کرد:‌ در همایش شاهچراغ(ع) خلیل نگهبان، عباس انجوی و کاظم محمدی مداحی کردند ضمن اینکه مشاوره‌هایی جهت امور تربیتی در این حرم مطهر به مادران نیز ارائه شد.
یادآور می‌شود، این همایش در شیراز در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) و در شهرستان‌های مختلف در بقاع متبرکه شاخص برگزار شد.

captcha