فعالیت 36 مرکز رشد زیر نظر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی
کد خبر: 3384711
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
محمد اخباری عنوان کرد:

فعالیت 36 مرکز رشد زیر نظر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی

گروه دانشگاه: رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با اشاره به فعالیت 36 مرکز رشد زیر نظر دانشگاه جامع به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید پرداخت.

محمد اخباری، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی امسال وارد بیست و سومین سال تأسیس خود می‌شود. این دانشگاه بر مبنای اینکه بتواند مهارت‌آموزی را در سطح کشور ارتقا بدهد و همچنین توانمندی و بالندگی شغلی را در کشور میان شاغلان به‌وجود بیاورد ایجاد شده است.

وی افزود: این دانشگاه تابحال حدود یک میلیون نفر فارغ‌التحصیل داشته است و در حال حاضر 600 هزار نفر دانشجو، 250 هزار نفر مدرس و بیش از هزار و پنجاه مرکز در سراسر کشور داریم و دانشجوها را در 770 رشته و 4 گروه صنعتی، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی پذیرش می‌کنیم.

برنامه‌های سال تحصیلی جاری

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در رابطه با برنامه‌های سال جاری این دانشگاه، گفت: برنامه‌های در حال حاضر ما در این دانشگاه سه برنامه اساسی است؛ یکی ارتقای کیفیت رشته و دروس که بتوانیم اینها را بر مبنای آخرین نیازهای روز بازار کار استانداردسازی کنیم. ‌چون این دانشگاه، دانشگاه تقاضامحور است و بر مبنای تقاضای مجموعه‌های مختلف رشته‌های خود را تنظیم می‌کند؛ لذا جهت ارتقای اینها اقداماتی شروع شده است. برای رشته‌های قرآنی نیز همینطور است و صرفاً بر اساس نیاز بازار توسعه می‌یابد.

وی ادامه داد: دومین اولویت ما بحث مراکز ماست، مراکز ما باید از استانداردهای لازمی که سازمان مرکزی دانشگاه تدوین کرده برخوردار باشند از این جهت رتبه‌بندی مراکز را در سراسر کشور شروع کرده‌ایم که ان‌شاء‌الله تا آخر مهرماه خود ارزیابی دانشگاه‌ها و مراکز ما به اتمام می‌رسد، بعد از آن راستی‌آزمایی، تجزیه و تحلیل، ارتقا و رتبه‌بندی انجام می‌گیرد.

اخباری عنوان کرد: موضوع سوم ما بحث مدرس است، مدرسانی که اساس و رکن اصلی دانشگاه را تشکیل می‌دهند؛ لذا در تلاش هستیم با نوآموزی، بازآموزی و آموزش خبرگان بتوانیم از آن‌ها در آموزش‌های مهارتی و ارتقای کیفیت آموزشی بهره بگیریم به همین جهت مرکز تربیت مدرس را راه‌اندازی کرده‌ایم که ان‌شاءالله آموزش‌هایش را شروع کرده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد بحث ارتقای آموزشی مدرسان هم باشیم.

36 مرکز رشد زیر نظر دانشگاه جامع

وی همچنین درباره مراکز رشد زیر نظر این دانشگاه، گفت: تاکنون 36 مرکز رشد راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال گرفتن مجوز برای این هستیم که بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را هم راه‌اندازی کنیم. تا پایان سال ان‌شاءالله یکی دو تا از آن‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم.

اخباری اظهار کرد: مراکز رشد ما که به مرحله صنعتی رسیده‌اند و موفق هستند در بحث سنگ‌های قیمتی و گز بوده‌اند که فعالیت‌های خیلی خوبی داشته‌اند.

captcha