سازمان همکاری‌های اسلامی فقط نظاره‌گر ابعاد فاجعه منا نباشد
کد خبر: 3384449
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
میرتاج‌الدینی در گفت‌‌وگو با ایکنا:

سازمان همکاری‌های اسلامی فقط نظاره‌گر ابعاد فاجعه منا نباشد

گروه سیاسی: میرتاج‌الدینی اظهار کرد: حادثه‌ای به این عظمت رخ داده و عده‌ای مظلومانه و در اثر بی‌کفایتی آل‌سعود کشته شده‌اند، حال اگر سازمان همکاری‌های اسلامی فقط نظاره‌گر این ماجرا باشد، به معنای خنثی بودن آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره نقش سازمان همکاری‌های اسلامی در پیگیری حادثه منا اظهار کرد: قطعا اکنون در شرایطی هستیم که این سازمان باید ورود پیدا کند، در غیراینصورت سازمانی خنثی و بی‌اثر خواهد بود.

لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی

وی دامه داد: حادثه‌ای به این عظمت رخ داده و عده‌ای مظلومانه و در اثر بی‌کفایتی آل‌سعود کشته شده‌اند، حال اگر سازمان همکاری‌های اسلامی فقط نظاره‌گر این ماجرا باشد، به معنای خنثی بودن آن است بنابراین باید سریع کمیته‌ای حقیقت‌یاب تشکیل دهند و با روشن شدن پشت صحنه این ماجرا برای همه مسلمانان، به بی‌کفایتی‌ها و عدم مدیریت‌های سعودی‌ها پایان داده شود.

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور اظهار کرد: باید تصمیم جدیدی در زمینه اداره حج گرفته شود و اینگونه صحیح نیست که مکه و مدینه که متعلق به همه مسلمانان است به دست دولتی بی‌کفایت افتاده و هر ساله چنین اتفاقاتی رخ دهد و در این شرایط است که باید تصمیمی جدی از سوی سازمان کنفرانس اسلامی گرفته شود.

تأثیر هشدار رهبر انقلاب بر تغییر رفتار آل‌سعود

میرتاج‌الدینی در پاسخ به پرسشی درباره نقش هشدار رهبر معظم انقلاب به آل‌سعود در تغییر رفتار آنان بعد از فاجعه منا اظهار کرد: صحبت‌های مقام معظم رهبری واقعا بجا بود و در جایی که جامعه ملتهب شده و غرور ملی ما را مخدوش کرده بودند، رهبر بصیر و شجاع ما ورود پیدا کرده و هم جلوی تحقیرها و حرکات موذیانه عربستان را گرفتند.

پیام هشدار رهبر انقلاب به سعودی‌ها

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب با این سخنرانی خود این پیام را منتقل کردند که دولت جمهوری اسلامی ایران این اقتدار ا دارد که در مقابل چنین قدرت‌هایی ایستادگی کرده و کمترین عقب‌نشینی نداشته باشد.

وی در پایان گفت: آنها به صورت آشکارها، هم ظلم و هم تحقیر می‌کردند و مقام معظم رهبری این پیام را فرستادند که در صورت ادامه این وضعیت پاسخ محکمی به آنها خواهیم داد و سعودی‌ها نباید در این امر تردید کنند.

captcha