حادثه منا یک انسجام ملی را در کشور به‌وجود آورد
کد خبر: 3382813
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
بازوند:

حادثه منا یک انسجام ملی را در کشور به‌وجود آورد

گروه اجتماعی: استاندار لرستان با اشاره به عمدی بودن حادثه منا، گفت: قضیه منا توانست یک انسجام ملی و حرکت عظیم اجتماعی در کشور به‌وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان امروز، 15 مهرماه در مراسم تشییع پیکر مطهر رضا رحیمیان‌ثابت، از جان‌باختگان لرستانی حادثه منا که در گلزار شهدای خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که فاجعه منا ناشی از بی‌برنامگی و بی‌لیاقتی آل‌سعود بود، گفت: اگر چه بی‌کفایتی آل‌سعود در برپایی حج، توسط رئیس جمهوری در سازمان ملل به گوش تمام دنیا رسید اما تاکنون هیچ‌گونه محکومیتی از طرف جامعه حقوق بشر نداشتیم.
وی با بیان این‌که در محلی که این حادثه اتفاق افتاده است مجهز به سیستم‌های مونیتورینگ و سیستم‌هایی است که می‌توانست جان خیلی از حجاج را نجات دهد، افزود: این حادثه عمدی بوده است و فقط جمهوری اسلامی مقتدرانه با این قضیه برخورد کرده و صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در جمع نظامیان اوج اقتدار ایران در این قضیه بوده است.
بازوند در پایان ضمن تسلیت به خانواده‌های حجاج جان‌باخته حادثه منا، اضافه کرد: قضیه منا توانست یک انسجام ملی و حرکت عظیم اجتماعی در کشور به‌وجود آورد.

یادآور می‎شود، صبح امروز، 15 مهرماه پیکر مطهر رضا رحیمیان‌ثابت، از حجاج خرم‌آبادی که از طریق کاروان بروجرد به سرزمین وحی اعزام ‌شده بود و در حادثه منا جان خود را از دست داده بود با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور شهر خرم‌آباد از مقابل حسینیه گلزار شهدای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

captcha