برگزاری مراسم شعرخوانی «سوگواره عاشورا» در پیشاور
کد خبر: 3382198
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

برگزاری مراسم شعرخوانی «سوگواره عاشورا» در پیشاور

شعب خارجی: مراسم شعرخوانی با عنوان «سوگواره عاشورا» با همکاری خانه فرهنگ ایران در پیشاور و دانشگاه اسلامیه کالج، ۲۸ مهرماه جاری در پیشاور پاکستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اباسین یوسفزئی، رئیس بخش ادبیات پشتو دانشگاه اسلامیه کالج با علی یوسفی، مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاکستان دیدار و درباره اجرای برنامه شعرخوانی «سوگواره عاشورا» گفت‌وگو کرد.

این شاعر و نویسنده معروف پاکستانی، چاپ ترجمه پشتو رباعیات خیام توسط صنوبر حسین کاکاجی را کاری مهم و یادگار خانه فرهنگ ایران دانست و گفت: شعرای پشتو از این کتاب خیلی استقبال کرده‌اند. آنهایی که این کتاب را دارند، از خواندن آن لذت فراوان می‌برند و آنهایی که ندارند آرزوی داشتنش را دارند.

در ادامه، مسئول خانه فرهنگ کشورمان تعدادی از کتاب‌های ترجمه پشتو رباعیات خیام توسط صنوبر حسین کاکاجی را جهت رساندن به مشتاقان به رئیس بخش ادبیات پشتو دانشگاه اسلامیه کالج اهدا کرد.

در این دیدار مقرر شد تا مراسم شعرخوانی «سوگواره عاشورا»، 28 مهرماه جاری مصادف با ششم ماه محرم در سالن دانشگاه اسلامیه کالج برگزار شود و حداقل 20 شاعر نامی پیشاور در آن شعرشان را قرائت کنند.

این برنامه که به زبان‌های اردو و پشتو «محفل مسالمه» نامیده می‌شود، جزو برنامه‌های مصوب سه ماهه سوم نمایندگی فرهنگی ایران است.

captcha