شبکه‌های اجتماعی بی‌کفایتی آل‌ سعود را معرفی کنند/ لزوم واگذاری تولیت کعبه به افراد متدین
کد خبر: 3379471
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
موسوی:

شبکه‌های اجتماعی بی‌کفایتی آل‌ سعود را معرفی کنند/ لزوم واگذاری تولیت کعبه به افراد متدین

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی ‎فقیه در جهاد کشاورزی لرستان با بیان این‌که تولیت کعبه باید در دست افراد متقی و متدین باشد، گفت: شبکه‌های اجتماعی باید به‌جای پرداختن به مباحث حاشیه‌ای، بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حکام سعودی را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سیدعیسی موسوی‌نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان عصر یکشنبه، 12 شهریورماه در مراسم ترحیم و بزرگداشت جان‌باختگان حادثه منا که در حوزه علمیه کمالیه خرم‌‌آباد برگزار شد، با تسلیت به‌مناسبت حادثه منا، گفت: این اولین‌بار نیست که در حرم امن الهی شاهد وفات حجاج هستیم در سال‌های گذشته نیز چنین حوادثی را در مکه شاهد بودیم و این بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی حکام آل‌سعود را می‌رساند.
وی افزود: در عربستان جنگ بر سر قدرت بین دو شاهزاده سعودی وجود دارد و شاید حادثه منا روشی بوده که یک شاهزاده خواسته به وسیله آن بی‌کفایتی گروه مقابل را نشان دهد و زمینه‌ای برای به سلطنت رسیدن خود را فراهم آورد.
موسوی با سنگین خواندن حادثه منا، به درایت و شجاعت مقام معظم رهبری در قبال این مسأله اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با زبان سیاسی در برابر این غم بزرگ شمشیر کشید و حکام سعودی را وادار کرد به خواسته‌های ایران گوش دهند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به وعده‌های الهی باور داشت، لذا در برابر آل‌سعود که امروز ام الفساد هستند، ایستاد، بیان کرد: این نوع مرگ در منا برای حجاج ما یک سعادت بود این حجاج در روزعرفه دعای عرفه را زمزمه کردند، شب‌ زنده‌داری کردند و مشغول عبادت شدند و در صبح قبل از این‌که موفق به قربانی شوند، خودشان با زبان تشنه قربانی ظلم حکام سعودی شدند.
وی اضافه کرد: با وجودی که کعبه  حرم امن الهی است و هر کس حتی پرندگان و وحوش نیز در این حرم امن الهی باید امنیت داشته باشند اما حجاج مسلمان امسال در این حرم امن الهی امنیت نداشتند و به‌علت بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل‌سعود قربانی شدند.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: متاسفانه حکام فعلی خانه خدا دین و ایمان ندارند می‌توان گفت آن‌ها بازمانده همان مشرکان دوران پیامبراکرم(ص) هستند که امروز دربا نام آل‌سعود ظهور کرده‌اند، آن‌ها طاغوتیانی هستند که لیاقت خادم حرمین بودن را ندارند.
وی با بیان این‌که جنگ قدرت بین دو شاهزاده نباید منجر به هلاکت حجاج حرم امن الهی شود، افزود: تولیت مکان مقدسی مثل کعبه باید در دست افراد متقی و متدین باشد، کعبه حرمت دارد نباید اجازه دهیم حرمت آن با این کارها شکسته شود.
موسوی با اشاره به این‌که هر کس به حج برود چه در حال رفتن و چه در حال برگشتن اگر فوت کند، این چنین شخصی از شفاعت پیامبر برخوردار خواهد شد، ادامه داد: حادثه منا قلب تمامی مسلمین را جریحه‌دار کرد و عیدهای قربان و غدیر ما را تبدیل به عزا کرد.

هیچ جریان روشنفکری نخواهد توانست جایگزین فقه و فقاهت شود

مسئول جامعه روحانیت خرم‌آباد با بیان این‌که فقه و فقاهت است که کشور را حفظ کرده و خواهد کرد، گفت: هیچ جریان روشنفکری نخواهد توانست جای فقه و فقاهت را بگیرد، در طول تاریخ هرجا فقه و فقاهت به میدان امده برکات و اثرات آن‌را به‌عینه شاهد بوده‌ایم که از جمله می‌توان به فتوای میرزای شیرازی، فتوای آیت‌الله سیستانی و فتوای امام خمینی(ره) اشاره کرد.
موسوی با بیان این‌که امروز سه گفتمان لیبرال دموکراسی، وهابیت و انقلاب اسلامی وجود دارد و این گفتمان انقلاب اسلامی است که پیش خواهد رفت، گفت: متاسفانه در برخی شبکه‌های اجتماعی به‌جای پرداختن به حادثه منا مباحثی از جمله تعطیلی حج مطرح می‌شود و یا اینکه پولی که صرف حج می‌شود برای فقرا هزینه شود که درج چنین مطالبی چندان خوشایند نیست ما باید زمانشناس باشیم و در شبکه‌های اجتماعی بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حکام سعودی را به دنیا معرفی کنیم نه این‌که به مباحث حاشیه‌ای بپردازیم.
وی گفت: شایسته نیست در شبکه‌های اجتماعی به قوم عرب و حج حمله شود چراکه ما با قوم عرب مشکلی نداریم مشکل ما با تفکر و گفتمان وهابیت است، این بی‌کفایتی حکام سعودی و عدم امدارسانی به‌موقع به حجاج بود که این‌چنین آمار قربانیان منا را افزایش داد شاید اگر آب به این حجاج می‌رسید و نیروهای امدادی زودتر اقدام می‌کردند آمار قربانیان این حادثه بسیار کم می‌شد شبکه‌های اجتماعی باید از حکام سعودی و بی‌کفایتی آن‌ها بگویند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: حکام سعودی می‌گویند حادثه منا قضا و قدر بوده است اگر راست می‌گویند این حادثه قضا و قدر بوده پس چرا جرأت نمی‌کنند فیلم‌هایی که از این حادثه موجود است را ارائه دهند.

captcha