اعلام آمادگی بسیج پزشکی جهت اعزام نیروهای متخصص ژنتیک در شناسایی پیکر حجاج
کد خبر: 3378014
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲
نوروزی خبر داد:

اعلام آمادگی بسیج پزشکی جهت اعزام نیروهای متخصص ژنتیک در شناسایی پیکر حجاج

گروه سلامت: مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیج جامعه پزشکی از آمادگی برای اعزام گروه‌های تخصصی تشخیص ژنتیک جهت شناسایی پیکرهای حجاج جانباخته در منا خبر داد.

مجید نورزی مدیرکل اطلاع رسانی و رابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اعلام آماددگی سازمان متوبوع خود برای اعزام نیروهای متخصص ژنتیک برای تشخیص هویت زوار جانباخته تمامی کشورهای مسلمان خبر داد.
وی تصریح کرد:پس از گذشت 11 روز از حادثه تاسف بار مناء و در گذشت بیش از پنج هزار نفر از زائران خانه خدا در حرم امن الهی که ناشی از سوء تدبیر و ناتوانی دولت سعودی در اداره این اجتماع عظیم و مقدس بوده است، این حادثه ابعاد دیگری پیدا کرده و درد جانکاه این مصیبت عظیم را عمیق‌تر می‌کند.

نوروزی ادامه داد: پس از ناتوانی دولت و رژیم آل سعود در کنترل این ماجرا و مدیریت اجساد، در حال حاضر خبرهایی مبنی بر تصمیم دولت عربستان جهت دفن دسته جمعی اجساد شناسایی نشده حجاج سایر کشورهای اسلامی به گوش می‌رسد که قدر مسلم نگرانی و بی تکلیفی دائمی را برای خانواده‌های این عزیران فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به تجربه گران‌سنگ جمهوری اسلامی ایران در شناسایی پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس پس از گذشت 30 سال، سازمان بسیج جامعه پزشکی آمادگی خود را برای اعزام گروه‌های تخصصی و زبده‌ترین متخصصین ژنتیک کشور جهت شناسایی اجساد مطهر حجاج سایر کشورهای اسلامی اعلام می‌کند.
سخنگوی کمیسیون سلامت بسیج مستضعفین عنوان کرد: در صورت عدم پذیرش این درخواست از سوی مقامات سعودی، بسیج جامعه پزشکی آمادگی این را دارد که از پیکرهای مطهر حجاج نمونه برداری کرده و نمونه های آن را برای تشخیص هویت به ایران انتقال دهد.
وی تأکید کرد: امیدواریم شناسایی هویت جانباختگان منا راهی باشد برای تسلای خاطر بازماندگان و خانواده‌های آنان تا بتوانند این درد جانکاه را راحت‌تر تحمل کنند.
نوروزی در ادامه با انتقاد از رسانه ملی نسبت به عدم پوشش نامه اعتراضی پزشکان ایرانی به دبیر کل سازمان ملل یاد آور شد: من از تریبون ایکنا استفاده کرده و مراتب شدید اعتراض خود و سازمان متبوعم، را نسبت به رفتار غیر حرفه‌ای صدا و سیما در رابطه با عدم پوشش خبری نامه اعتراضی پزشکان ایرانی به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، می‌رسانم.

وی در پایان مراتب قدردانی خود از خبرگزاری ایکنا را برای پوشش واقع گرایانه حادثه منا و خبرهای مربوط به آن را اعلام کرد.

captcha