ظاهر حادثه منا خیانت و بی‌کفایتی است
کد خبر: 3377442
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹
صباحی:

ظاهر حادثه منا خیانت و بی‌کفایتی است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه موقت کرمان گفت: حادثه منا پشت‌پرده‌ای دارد، اما ظاهر این قصه در واقع جنایت، خیانت و بی‌کفایتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام‌جمعه موقت کرمان در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی(ع) با تبریک عید سعید غدیر گفت: عید غدیر بزرگترین عید اسلامی و اعظم و اشرف اعیاد اسلامی است.
وی افزود: واقعه‌ای در روز عید غدیر به‌وجود آمد و پیامبر اعظم (ص) بعد از برگشت از حج در مکانی به نام غدیر خم از سوی خداوند مامور شد، مسئله ولایت امیرالمومنان علی (ع) را اعلام کند.
امام‌جمعه موقت کرمان عنوان کرد: مردم به دستور پیامبر اکرم(ص) فرمودند تا با حضرت علی(ع) بیعت کنند و آنها نیز این کار را انجام دادند.
صباحی با اشاره به اینکه پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) فرمود، من علی را به عنوان پیشوای امتم معرفی می‌کنم، ادامه داد: ما مسلمانان و به‌ویژه شیعیان وظیفه داریم، عید غدیر را زنده نگه داریم و آن را جاودانه کنیم.
وی افزود: یکی از وظایف مسلمانان این است که در اجتماعات مسلمانان شرکت کنند و این اجتماعات واجب و یا مستحب هستند که حج یکی از اجتماعات واجب و نماز جماعت یکی از جماعات مستحب است.
امام جمعه موقت کرمان با دعوت و توصیه به تقوای الهی بیان کرد: ما باید فضائل، عظمت و دریای علم امام علی(ع) را بیان کنیم و درباره واقعه غدیر خم سخن بگوییم.
صباحی در ادامه سخنان خود از جان باختن حجاج در حادثه منا سخن به میان آورد و اظهارکرد: حادثه منا پشت‌پرده‌ای دارد، اما ظاهر این قصه در واقع جنایت، خیانت و بی‌کفایتی است.
وی تأکید کرد: سال گذشته در روز اربعین 20 میلیون زائر را در حرم مطهر امام حسین(ع) داشتیم و حتی یک قطره خون از بینی کسی نیامد، اما در سال جاری 2 میلیون نفر در حج بودند و حادثه منا روی دارد و شمار زیادی از حجاج کشته شدند، زیرا حکومت عربستان به حج، دید تجاری و نه دید عبادی دارد و بی‌کفایت است. 
امام‌جمعه موقت کرمان گفت: حادثه منا داغ سنگینی را بر دل ما گذاشت، هر چند استان کرمان در این حادثه هیچ کشته‌ای نداشت.
صباحی با گرامیداشت و تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: امنیت مانند برق، جاده و لوله‌کشی آب نیست، بلکه امنیت، لحظه‌ای است و باید به صورت مداوم برقرار باشد.

captcha