واقعه منا یک غم ملی است/ چشم‌های منتظر خانواده برای دیدن جسم مطهر پدر
کد خبر: 3377411
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
مسجد جامعی:

واقعه منا یک غم ملی است/ چشم‌های منتظر خانواده برای دیدن جسم مطهر پدر

گروه جامعه: احمد مسجد جامعی با خانواده مرحوم حاج یوسف دولتی، یکی از کشته‌شدگان حادثه منا دیدار کرد و گفت: واقعه منا یک غم ملی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در برنامه تهران‌گردی این هفته خود، با خانواده مرحوم حاج یوسف دولتی، از کشته شدگان حادثه منا دیدار و همدردی کرد.

وی به همراه جمعی از خبرنگاران رسانه‌ها صبح امروز جمعه 10 مهرماه با حضور در خانه‌ «حاج یوسف دولتی» این فاجعه را به خانواده وی تسلیت گفت و بیان کرد: خسارت و حادثه‌ دردناک منا هیچگاه جبران‌شدنی نیست.

در ادامه این بازدید همسر یوسف دولتی از چگونگی این اتفاق گفت و افزود: اوایل صبح عید قربان حاج یوسف دولتی به همراه شش نفر دیگر به سمت منا و برای بجا آوردن اعمال رمی جمرات حرکت کردند که این اتفاق با بستن یکی از مسیرها رخ داد و همه‌ همراهان وی مجروح شدند که فقط حاج یوسف دولتی در این حادثه کشته شد.

وی در پاسخ به سوال مسجدجامعی مبنی بر انتظارشان از دولت و مسئولین گفت: تنها انتظار خود و خانواده‌‏ام پس از رخ دادن این اتفاق، تحویل هرچه سریع‌تر جنازه همسر و دیگر جنازه‌های این حادثه به ایران است.

http://static.iqna.ir/1/gallery/201510/8587578138478937739412100977.jpg

مسجد جامعی، در ادامه با بیان اینکه واقعه منا یک غم ملی است، تصریح کرد: همه‌ ما در این مصیبت شریک هستیم و امیدوارم این اتفاق از یک طرف باعث آبروی خانواده و از طرف دیگر باعث جلوگیریی از دیگر اتفاقات مشابه در این زمینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به انتظار خانواده‌ کشته شده، حادثه منا هم گفت: بر حسب شهرهای کشور اقداماتی برای بازگرداندن اجساد در حال انجام است.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره‌ دفن جانباختگان این حادثه‌ خونین در گلزار شهدای شهرها، افزود: در مواردی اگر پیکر این جانباختگان به کشور بازنگردد ما موظف هستیم تا با ساخت یک مکان ویژه به صورت یادبود در شهرهای خود برای همیشه یاد آن‌ها را گرامی بداریم.

http://static.iqna.ir/1/gallery/201510/85875781384833128421006105706.jpghttp://iqna.ir/fa/Gallery/3377400

مسجدجامعی ادامه داد: همه منتظر هستند که همشهریان و خانواده‌هایشان هرچه زودتر به میهن بازگردند و قرار است که همه دستگاه‌ها، دولت و مسئولین از حجاج گرامی استقبال کنند و حس همراهی و همدلی که در مردم وجود دارد این را به خوبی نشان می‌دهد. امیدواریم که این اتفاقات باعث بهبودی کیفیت برگزاری حج در جهان اسلام شود.

همسر، پسر و همه اعضای این خانواده همچنان چشم انتظار بودند؛ چشم انتظار پدری که از خانواده دور است، جان ندارد، اما قرار است به خانواده‍ ‎اش جان دوباره‎ای  دهد.

گزارش تصویری تهران گردی این هفته را اینجا ببینید!

captcha