نیمه‌تمام ماندن سفر رئیس‌جمهور/ واکنش دولت به سخنان سخیف مقامات سعودی
کد خبر: 3377012
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد/

نیمه‌تمام ماندن سفر رئیس‌جمهور/ واکنش دولت به سخنان سخیف مقامات سعودی

گروه سیاسی: ضرورت عذرخواهی عربستان از امت اسلامی،‌ لزوم بکارگیری نظام مالیاتی در خدمت نظام بانکی در دوران پساتحریم، نیمه‌تمام ماندن سفر رئیس‌جمهور، موارد تصرف در رهن و واکنش دولت به سخنان سخیف مقامات سعودی از جمله پربازدیدترین اخبار این هفته سیاست و اقتصاد بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد به شرح ذیل است:

غرب آسیا با فاجعه تروریسم دست به گریبان است

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در نشست سران توسعه پایدار که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، با بیان اینکه منطقه غرب آسیا تنها با شرایط اقلیمی گرم‌تر و چالش‌های خشکسالی ممتد و گسترده مواجه نیست، گفت: این منطقه با فاجعه تروریسم و خشونت افراطی نیز دست به گریبان است.

افزایش سرمایه؛ لازمه حفظ جایگاه ایران در بانک توسعه اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با توجه به اهمیت نهادهایی مانند بانک توسعه اسلامی، لازم است جایگاه ایران در این مؤسسات حفظ شود که یکی از مهم‌ترین راهکارها حفظ یا افزایش سرمایه در چنین سازمان‌هایی است.

ضرورت عذرخواهی عربستان از امت اسلامی
رهبر معظم انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان بجای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.

لزوم بکارگیری نظام مالیاتی در خدمت نظام بانکی در دوران پساتحریم

محمدجواد توکلی، عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: برای عملکرد بهتر نظام بانکی در دوران پساتحریم لازم است نظام مالیاتی کشور را در خدمت نظام بانکی قرار دهیم.

نیمه‌تمام ماندن سفر رئیس‌جمهور برای حضور در مراسم تشییع جانباختگان منا
رئیس‌جمهور با نیمه تمام گذاشتن سفر نیویورک، برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند، به تهران باز می‌گردد.

موارد تصرف در رهن

به گفته حجت‌السلام والمسلمین هادی مزینانی، معاون ضوابط  شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، در قبال امانت و عاریه نمی‌توان رهن گرفت؛ چراکه یدی که در امانت و عاریه مطرح می‌شود ید ضمانی نیست و اگر افراط و تفریطی صورت نگیرد و امانت از بین برود، امانت‌گیرنده ضامن جبران آن نیست.

واکنش دولت به سخنان سخیف مقامات سعودی
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت عربستان در مواجهه با حادثه منا به جای فرافکنی باید پاسخگو باشد، گفت: از دولت عربستان شکایت خواهیم کرد.

تشکیل نخستین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی

نخستین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون‌اول رئیس‌جمهور و با حضور جمعی از اعضای هیئت دولت برگزار شد.

تلاوت حسن دانش در صحن علنی مجلس پخش شد

به پیشنهاد فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی قبل از آغاز رسمی جلسه چهارشنبه، 8 مهرماه، خانه ملت، تلاوت حسن دانش؛ نفر اول سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی پخش شد.

آیا جبران کاهش ارزش پول در قرض‌الحسنه ربا محسوب می‌شود؟

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کاهش ارزش پول اگر شدید باشد باید جبران شود، ربا نیست و واجب هم هست که این اقدام صورت گیرد و اینکه بانک‌ها پول را گرفته و به این اصول عمل نمی‌کنند به عملکرد اشتباه بانک‌ها مربوط می‌شود.

 

captcha