تعبیر نخبگی در محسن حاجی‌حسنی‌کارگر مصداق عینی داشت
کد خبر: 3374500
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۹
سرابی:

تعبیر نخبگی در محسن حاجی‌حسنی‌کارگر مصداق عینی داشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: محسن حاجی‌حسنی‌کارگر سرمایه نظام بود و تعبیری که درباره ایشان عینیت دارد فرمایش رهبر معظم انقلاب است که او را رویش انقلاب اسلامی دانسته‌اند، مرحوم حاج محسن یکی از جوان‌های نمونه و نخبه مشهدی بود که تعبیر نخبگی در مورد آن شهید مصداق عینی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شب گذشته، هفت مهرماه در دیدار با خانواده محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری بین‌المللی قرآن که در حادثه منا جان خود را از دست داد، اظهار کرد: از دست دادن این قاری بزرگ یک واقعه اجتماعی است، باید ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهید گفت که تنها نیستند بلکه آحاد مردم و جامعه قرآنی استان و کشور اندوهگین این مصیبت هستند.

محسن حاجی‌حسنی‌کارگر؛ جوان نخبه و نمونه مشهدی

سرابی افزود: محسن حاجی‌حسنی‌کارگر سرمایه نظام بود و تعبیری که درباره ایشان عینیت دارد فرمایش رهبر معظم انقلاب است که او را رویش انقلاب اسلامی دانسته‌اند، مرحوم حاج محسن یکی از جوان‌های نمونه و نخبه مشهدی بود که تعبیر نخبگی در مورد آن شهید مصداق عینی دارد.

وی ادامه داد: حاجی‌حسنی‌کارگر علاوه بر حوزه تلاوت و قرائت قرآن عنوانی را کسب کرد که کمتر کسی در جمهوری اسلامی کسب کرده است، سال گذشته در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی نمره 95 را به دست آورد که این امتیاز تاکنون سابقه نداشت است و اگر داشت در این مقطع سنی و آن هم با این نمره نبوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محسن حاجی‌حسنی‌کارگر را به معنای کلمه یک جوان نمونه دانست، اظهار کرد: هر جنبه شخصیت این قاری بزرگ که مرور می‌شود، نمونه بودن و نخبه بودن او عینیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به فاجعه منا ادامه داد: آقای شاکرنژاد و کاشفی از قاریان برتر کشور که از این معرکه جان سالم بدر بردند، از بی‌هماهنگی و بی‌تدبیری دولت آل سعود می‌گفتند به گونه‌ای که شاکرنژاد نقل می‌کرد، در آن موقعیتی که افتاده بودم، احساس می‌کردم اگر تا چند لحظه دیگر به من آب نرسد، می‌میرم.

سرابی با بیان اینکه به عنوان مسئول فرهنگی استان غبطه می‌خورم که شخصیتی را از دست دادیم که آتیه بسیار خوبی داشت، عنوان کرد: اگرچه ایشان با شهادت به لقاء الله پیوست و به آرزوی خودش یعنی شهادت دست یافت.

وی خبر از تشکیل ستادی برای این قاری خبر داد و افزود: دیشب در حسینیه تهرانی‌ها در جلسه هفتگی ایشان موجی از ناراحتی حاکم بود و امروز هم ستادی را به همراه برادرشان تشکیل دادیم، هرچند چیزی ایشان را به ما بر نمی‌گرداند اما تصمیم گرفته شد تا بعد از مراسم تشییع با اتخاذ تمهیداتی بین مسئولان فرهنگی، مجالس بزرگداشت کاملی در مشهد برگزار شود.

سرابی ادامه داد: برای برگزاری این مراسم، جامعه قرآنی کشور هم ابراز علاقه‌مندی کردند و پیگیر زمان آن هستند لذا امیدوارم بتوانیم سیره و روش و رفتار ایشان را به عنوان الگو برای جوانان قرار دهیم تا مرهمی برای خانواده داغدیده و علاقه‌مندان او باشد.

captcha