آمار جان‌باختگان لرستانی در حادثه منا به ۱۷ نفر رسید
کد خبر: 3373999
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹

آمار جان‌باختگان لرستانی در حادثه منا به ۱۷ نفر رسید

گروه اجتماعی: اسامی ۱۷ تن از جان‌باختگان لرستانی در حادثه منا از طرف اداره‌کل حج و زیارت لرستان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، تا عصر روز گذشته، ششم مهرماه تعداد کشته‌شدگان کاروان بروجرد هشت نفر و تعداد کشته‌شدگان کاروان الیگودرز 9 نفر اعلام‌شده بنا براین گزارش، از کاروان بروجرد عباس گودرزی، غضنفر بشیری گودرزی، سیدمحمود شجاعی، رضا رحیمیان ثابت، مرادعلی نصر الهی، محمد موسی کرمی، محمد روزبهانی و غلام عباس قاسمی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

همچنین، از کاروان‌ اعزامی الیگودرز، ازنا و دورود نیز مصطفی موسوی، قنبر رحمانی و علی رازانی، مجتبی گرجی، پرویز حبیبی، مصطفی تودویی، سبز خدا قائد رحمت، محمدعلی روشنی و جان علی قائد رحمت در این حادثه کشته شدند.

تعداد مفقودان کاروان الیگودرز به 9 نفر رسیده است و از کاروان بروجرد نیز محمدعلی پناهی، جواد چکشی، فتح‌الله گودرزی، غلام عباس میرزایی، غلام‌رضا گودرزی و علی زرگرانی نیز جزء آمار مفقودان این حادثه هستند.

محمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت لرستان در رابطه با بازگشت پیکر مطهر این حجاج به استان، گفت: در حادثه منا دو کاروان اعزامی از شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، دورود و ازنا آسیب دیدند و بر اساس آخرین آمار تاکنون 17 نفر از حجاج لرستانی کشته‌ شده و 15 نفر دیگر مفقود اعلام‌ شده‌ است.

وی با اشاره به این‌که تیم‌های شناسایی با در دست داشتن تصاویر مفقودین این حادثه همچنان در حال جست‌وجو هستند، افزود: روز سه‌شنبه، هفتم مهر اجساد 130 تن از شهدای ایرانی حادثه به کشور منتقل و به‌‌صورت متمرکز تشییع و در گلزار شهدای شهر خود دفن می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان این‌که  پیکر چند نفر از حجاج لرستانی نیز سه‌شنبه، هفتم مهر به کشور وارد می‌شود، اظهارکرد: در این مرحله پیکر چند نفر از  حجاجی که در مرحله نخست شناسایی شدند به کشور منتقل و مابقی اجساد نیز در مراحل بعد وارد استان لرستان می‌شوند.

وی بیان کرد: برای مراسم تشییع پیکر شهدای لرستانی حادثه منا از طرف استانداری لرستان، دفاتر ائمه جمعه، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانداری‌های بروجرد، الیگودرز، ازنا، دورود و خرم‌آباد هماهنگی‌هایی در حال انجام است.

خسروی در پایان سخنان خود در این زمینه گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری پیکر جان‌باختگان این حادثه در گلزار شهدای هر شهرستان دفن می‌شود.

captcha