عاملان حادثه منا نمی‌توانند از عذاب خدا فرار کنند
کد خبر: 3370968
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷

عاملان حادثه منا نمی‌توانند از عذاب خدا فرار کنند

گروه سیاسی: شاید مسئولان و عاملان فاجعه منا بتوانند از دادگاه‌های عربستان فرار کنند و اسناد دوربین‌ها و مدارک موجود را از بین ببرند ولی بدانند هیچوقت از قضاوت و عذاب الهی نمی‌توانند فرار کنند و یقینا به زودی مجازات خواهند شد.

به گزارش خبر گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حادثه منا آنقدر تأسف‌بارو درناک است که دل هر ایرانی و غیر ایرانی و هر مسلمان و غیر مسلمان را به درد می‌آورد به جز مسببین حادثه که سعی در پوشاندن علت حادثه دارند و خودشان را به خواب خرگوشی زده‌اند.

دردناکی این فاجعه تلخ آنقدر زیاد است که رهبر فرزانه انقلاب سه روز عزای عمومی اعلام کرد، تلخی این حادثه زمانی آشکارترخواهد شد که بعد از بازگشت جنازه های حاجیان سفر کرده، بدانیم چه عزیزانی و چه گنج های عظیمی از دست داده ایم از جمله قاری بین المللی قرآن کریم استاد حاجی حسنی، رییس دادگاه  ویژه روحانیت مشهد و بقیه بزرگانی که به زودی مشخص خواهد شد و خلأ از دست رفتنشان جبران ناپذیر خواهد بود.

عمق حادثه منا را حتی دشمنان قسم خورده مسلمانان هم درک کردند و تسلیت گفتند اما آل سعود که مسلمان کشی در یمن و دیگر کشورها برایشان یک عادت شده نمی خواهند بفهمند و به فکر ضیافت شامشان هستند.

تاخیر در امداد رسانی غیر قابل توجیه

وقتی صحنه جمع‌آوری جنازه‌ها را با لودر و کامیون دیدم و خبر مستند وقایع حادثه را از زبان استاد شاکرنژاد خواندم، هنوز گلویم بغض دارد. پیرمرد می‌گفت با اینکه عزیزی از دست نداده‌ام از روز حادثه با دیدن صحنه‌های جان باختگان دائم در حال گریه هستم.

زمانی که امدادرسانان عربستان بنا به گفته مسئولان تأخیری سه ساعته و شش ساعته در محل حوادث حرم امن الهی و حادثه منا دارند، وقتی مجری تلوزیون عربستان حجاج بیت‌الله‌الحرام را آواره خطاب می کند و وقتی وزیر اطلاعات کشورمان حادثه منا را سهوی نمی داند باید به این حوادث به دیده تردید نگریست.

به گفته یکی از فعالان سیاسی عربستان زمانی که تمام اعمال حج با بزرگترین و با کیفیت‌ترین دوربین‌های دنیا در حال کنترل و نظارت است و لحظه به لحظه گزارش می‌شود و دستورات لازم به ماموران در صحنه  داده شده بود چه توجیهی وجود دارد که ماموران بعد از حادثه به محل برسند.

آنچه که واضح و مبرهن است این فاجعه را می‌توان  یکی از بزرگترین حوادث تلخ حج در تاریخ برگزاری آن دانست چه از لحاظ کشته‌ها و چه از لحاظ عمق فاجعه.

شاید مسئولان وعاملان این حادثه بتوانند از دادگاه‌های عربستان فرار کنند و اسناد دوربین‌ها و مدارک موجود را از بین ببرند ولی بدانند هیچوقت از قضاوت و عذاب الهی نمی‌توانند فرار کنند و یقینا به زودی مجازات خواهند شد.

علی‌اکبر ملکی

captcha