آمادگی پزشکان مسلمان بدون مرز برای ارائه خدمات به مجروحان حادثه منا
کد خبر: 3370823
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
چینی گرزاده اعلام کرد:

آمادگی پزشکان مسلمان بدون مرز برای ارائه خدمات به مجروحان حادثه منا

گروه سلامت: مدیر انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز ضمن با اشاره به آمادگی پزشکان مسلمان بدون مرز مبنی اعزام به عربستان گفت: به طور حتم عربستان به دلیل ترس از افشای حقیقت در رابطه با نواقص، اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مسعود چینی‌گرزاده مدیر انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه پس از حادثه منا و کشته و مجروح شدن، تعداد زیادی از حجاج به ویژه شهادت 130 حجاج ایرانی با علام آمادگی در رابطه اعزام پزشکان بدون مرز مسلمان به عربستان سعودی اظهار کرد: پزشکان زیادی از سراسر کشور با این انجمن تماس گرفته و برای حضور در منا و کمک رسانی به زوار بیت‌الله الحرام اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: ما اعلام آمادگی خود را به مسئولان عربستانی بیان کردیم اما هنوز اجازه برای حضور پزشکان بدون مرز از سوی عربستان صادر نشده و تیم پزشکان حج و زیارت به درمان مجروحان می‌پردازند.

مدیر انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز ادامه داد: وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه اقدامات لازم برای کمک به مجروحان به منظور جلوگیری از افزایش تعداد فوت شدگان را انجام داده است از سوی دیگر پزشکان  کشور عربستان درخواستی برای حضور پزشکان  اعلام نکرده و ما منتظر اعلام این کشور هستیم.

وی درباره ارائه خدمات به مجروحان بستری شده در بیمارستان حج و زیارت گفت: مجروحان به این بیمارستان منتقل شده‌اند و پزشکان در حال درمان آنان هستند؛ به نظر می‌رسد که از نظر دارو، تجهیزات و پزشکان مشکلی وجود ندارد و هماهنگی لازم برای درمان بیماران نیز انجام شده است.

وی همچنیین در ادامه به آمادگی پزشکان ایرانی برای مداوای مصدومان سایر کشور‌ها در عربستان پرداخت و عنوان کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری پزشکان حج آماده هستند به بیماران سایر کشورها نیز کمک کنند و در صورت اجازه عربستان تیم پزشکان ایرانی به بیماران سایر کشورها کمک می‌کنند.

چینی‌گرزاده تأکید کرد: وسعت حادثه منا بسیار بزرگ بوده و عربستان تلاش می‌کند در کشور خود درمان بیماران را انجام دهد به این دلیل که اگر تیم‌های پزشکی به این کشور وارد شوند نواقص و کمبودها را عنوان می‌کنند پس از سوی مقامات این کشور تصمیم گرفته شده که خودشان درمان مجروحان را انجام دهند.

captcha