آل سعود بی‌کفایتی خود در برگزاری مراسم حج را بارها به اثبات رسانده است
کد خبر: 3370536
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

آل سعود بی‌کفایتی خود در برگزاری مراسم حج را بارها به اثبات رسانده است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: آل سعود با فجایع مختلف، بارها عدم کفایت خود در ایجاد امنیت و برگزاری مراسم حج را به اثبات رسانده است، که حادثه دردناک منا و همچنین سقوط جرثقیل در مراسم حج امسال گوشه‌ای از این بی‌تدبیری آل سعود بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌ المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان روز گذشته، 3 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس این شهرستان اقامه شد، گفت: فاجعه جانگداز منا که در روز عید قربان بر امت مسلمان وارد شد و در آن هزار و 200 زائر خانه خدا جان خود را از دست دادند، بیانگر بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود است و چنین واقعه تلخی هیچ گاه از ذهن مسلمانان دنیا خارج نخواهد شد.
امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: آل سعود با فجایع مختلف، بارها عدم کفایت خود در ایجاد امنیت و برگزاری مراسم حج را به اثبات رسانده است، که حادثه دردناک منا و همچنین سقوط جرثقیل در مراسم حج امسال گوشه‌ای از این بی‌تدبیری آل سعود بود.
وی افزود: از طرف دیگر می‌بینیم با ساخت بناهای سر به فلک کشیده به بیت‌الله حرام بی‌حرمتی می‌کند، از جنایات تروریست‌ها در منطقه حمایت می‌کند و با کشتار بی‌رحمانه مسلمانان مظلوم یمن دست به دست صهیونیست‌ها داده و مقابل اسلام ایستاده است.
سلیمانی در ادامه با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس هویت و اقتدار ایرانی و اسلامی را در جهان اثبات کرد و سبب شد تا جمهوری اسلامی به قدرتی محکم و استوار در جهان تبدیل شود.
وی افزود: دفاع مقدس نقش مهمی در حفظ ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب داشت، به طوری که اگر چنین دفاع‌هایی در پهنه تاریخ بشری و همه مکاتب الهی به ویژه در مکتب اسلام و انقلاب اسلامی نبود نمادی از ارزش‌هایی مانند مساجد و حسینیه ها هم باقی نمی‌ماند.
امام جمعه زاهدان تأکید کرد: شرایط امروز جمهوری اسلامی به مراتب سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است، زیرا امروز دشمن به صورت جنگ نرم وارد شده و برای مقابله با این تهدیدها، افزایش بصیرت و آگاهی مردم بسیار ضروری است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان گفت: امروز تلاش دشمن این است که در حوزه فکر، فرهنگ و سیاست ایران اسلامی نفوذ کند و روحیه انقلابی مردم ما را به حاشیه ببرد، به همین دلیل باید هوشیار بود و در صحنه دفاع از ارزش‌ها بستر ناامیدی دشمنان را فراهم کنیم.

captcha