موج انتقادات از مقامات سعودی پس از حادثه منا
کد خبر: 3370443
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

موج انتقادات از مقامات سعودی پس از حادثه منا

گروه بین‌الملل: در پی حادثه مصیبت‌بار منا و کشته شدن صدها زائر، نهادها و کشورهای مختلف بی‌کفایتی مقامات سعودی را به دلیل وقوع دومین حادثه حج در سال جاری، مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، عرفان العلوی، مدیر اجرایی موسسه تحقیقات میراث اسلامی دراین باره گفت: آن‌ها حتی نمی‌دانند که چگونه با زائران تعامل کنند. هیچ مدیریتی برای کنترل جمعیت وجود ندارد.

«محمد جعفری»، مشاور آژانس مسافرتی حج و عمره انگلیس که نخستین مرکز اعزام زائران انگلیسی به سفر حج است، گفت: مسدود شدن راه‌ موجب این فاجعه شد.

وی افزود: سعودی‌ها بعد از هر فاجعه می‌گویند که مشیت الهی بود؛ این مشیت الهی نیست، بی‌کفایتی انسان است.

جعفری گفت: گفت‌وگو با زائرانی که پس از حادثه بر روی زمین بودند، نشان می‌داد که دلیل اصلی این حادثه حضور پادشاه عربستان در کاخش در منا برای ملاقات با افراد عالی‌رتبه بود که موجب شد دو ورودی اصلی رمی جمرات مسدود شود و این حادثه به وجود آید.

وی افزود: هنگامی که یک نهر انسانی در حال جریان است، اگر آن را متوقف کنید منجر به حادثه می‌شود.

جعفری ادامه داد: دولت سعودی مقصر این حادثه است زیرا هر بار که شاهزاده‌ای می‌آید، راه‌ها را می‌بندند و فکر نمی‌کنند که چه حادثه‌ای پیش خواهد آمد.

«جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان، نیز با انتقاد از ضعف مدیریت سعودی‌ها، گفت: مدیریت حج باید بهبود یابد تا چنین حوادثی تکرار نشود.
 

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ح.ک
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۳:۴۸
0
0
شهادت این عزیز را تسلیت می گویم . فیلم کوتاهی ( چند ثانبه ای ) از ایشون را دارم که در روز 8 ذی الحجه و روز قبل از ایام تشریق در کنار کعبه قراءت نموده است .
captcha