آمار قربانیان حادثه «منا» از فارس به 16 نفر رسید/ بازگشت اجساد از 7 مهر به بعد
کد خبر: 3370427
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
زینلی:

آمار قربانیان حادثه «منا» از فارس به 16 نفر رسید/ بازگشت اجساد از 7 مهر به بعد

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت فارس با بیان اینکه آمار قربانیان حادثه «منا» از این استان به 16 نفر رسیده است، از بازگشت اجساد آنان از 7 مهرماه به بعد خبر داد.

علی‌رضا زینلی، مدیرکل حج و زیارت استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به حادثه «منا» که در روز پنج‌شنبه، 2 مهرماه در سرزمین وحی رخ داد، گفت: تاکنون تعداد قربانیان این استان 16 نفر اعلام شده است.
وی با بیان اینکه تا روز گذشته این تعداد 14 نفر بود اما با توجه به اینکه در این حادثه 10 نفر از استان فارس مفقود شده‌اند، ممکن است این تعداد افزایش یابد، گفت: حسین پناهی و محمد راکعی دو نفر دیگر از جان‌باختگان استان فارس هستند که با این دو نفر 16 نفر از حجاج فارس در این حادثه جان باخته‌اند.
زینلی‌ با اشاره به زمان بازگشت اجساد این قربانیان به کشورمان عنوان کرد:‌ این اجساد از تاریخ دوشنبه، 7 مهرماه به بعد به کشورمان باز می‌گردند و طبعاً از این تاریخ به بعد است که می‌توان اجساد را در اختیار خانواده‌های آنان قرار داد.
مدیرکل حج و زیارت فارس اظهار کرد: همچنین حجاج استان فارس نیز از تاریخ 7 تا 14 مهرماه جاری به کشورمان بازخواهند گشت ضمن اینکه وضعیت عمومی همه آنان خوب است.
وی با تأکید بر لزوم داشتن صبر و بردباری در برابر این حوادث و نگرانی خانواده‌های حجاج در برابر سلامتی آنان، گفت: باید کمی صبر کرد و منتظر خبرهای بعدی بود ضمن اینکه لازم است که خانواده‌های این عزیزان هوشیاری خود را حفظ کرده و به اخباری که در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با منابع غیرموثق اعلام می‌شوند، بسنده نکنند.
زینلی تأکید کرد: به هم میهنانمان توصیه می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه شایعه‌پراکنی، آخرین و تازه‌ترین اخبار در مورد حج امسال را از طریق شبکه خبر و یا سایت حج نیوز رصد کنند.

captcha