آل‌سعود سابقه دیرینه‌ای در بی‌تدبیری، بی‌لیاقتی و مدیریت‌های غلط دارد
کد خبر: 3368248
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
متقی‌نیا:

آل‌سعود سابقه دیرینه‌ای در بی‌تدبیری، بی‌لیاقتی و مدیریت‌های غلط دارد

گروه سیاسی: امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: حادثه‌ای که در منااتفاق افتاد و در طی آن بیش از هزار نفر از حجاج کشته شدند به‌علت سوءمدیریت آل‌سعود است این رژیم پیشینه و سابقه دیرینه‌ای در بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی و مدیریت‌های غلط دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد ظهر امروز جمعه، سوم شهریور در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با تسلیت به‌مناسبت حادثه منا و گشته شدن جمعی از زائران ایرانی و زائران سایر کشورهای مسلمان در این حادثه مرگ‌بار، گفت: آل‌سعود پیشینه و سابقه دیرینه‌ای در بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی و مدیریت‌های غلط دارد.
وی افزود: در سال‌های گذشته نیز شاهد وقوع چنین حوادثی در حرم امن الهی بودیم که نمونه آن کشته شدن جمعی از حجاج در تونل منا و همچنین کشتار حجاج ایرانی در سال 66 است و امسال نیز در حادثه سقوط بالابر و همچنین ری‌جمرات شاهد کشتر جمعی از زائران بودیم که مایه تاسف است.
متقی‌نیا با بیان این‌که حادثه‌ای که اتفاق افتاد و در طی آن بیش ازهزار نفر از حجاج کشته شدند به‌علت سوءمدیریت آل‌سعود و همچنین عبور کاروانی از مسئولان عربستان و در نتیجه بسته شدن تعدادی از خیابان‌های منتهی به منا به‌وقوع پیوسته است.

آل‌سعود؛ راهروان راه یزید و اباسفیان/شعار «مرگ بر آمریکا» پُررنگ شود

امام جمعه موقت خرم‎آباد به بیاناتی از بنیانگذار انقلاب اسلامی در رابطه با آل‌سعود اشاره کرد و گفت: امام راحل(ره) در این پیام خود از آل‌سعود به‌سان خنجری یاد کرده که همواره از پشت به قلب مسلمین وارد می‌شود و آن‌ها راهروان راه یزید و اباسفیان هستند.
حجت‌الاسلام متقی‌نیا افزود: حمایت آمریکا از آل‌سعود باعث شده آن‌ها این‌چنین مسلمانان را در یمن به خاک و خون بکشند. این مایه تاسف است که شاهد وقاع چنین کشتاری در امن‌ترین مکان روی زمین و در امن‌ترین زمان ممکن یعنی عید قربان باشیم.
امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان این‌که استکبار جهانی و آمریکای جهان‌خوار مسلمانانی می‌خواهند که مثل آل‌سعود غلام حلقه به گوش آن‌ها باشند، خاطرنشان کرد: آمریکا در منطقه علاوه بر حمایت از جنایت‌های رژیم ال‌سعود و رژیم کودک کش صهیونیستی تلاش‌هایی را در راستای تفرقه‌افکنی بین مسلمین به بهانه مذهب و قومیت را دارد.
وی در ادامه به شقاوت‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: این جنایات رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکا رخ می‌دهد لذا ما ضمن محکوم کردن اقدامات ددمنشانه آل‌سعود و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم که شعار «مرگ بر آمریکا» باید پُررنگ‌تر و پرشور و شعور باشد.
خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی نقاط مثبت و. نقاط منفی فراوانی دارد این فضا در صورتی‌که به‌درستی از آن استفاده شود، یک فرصت و اگر نادرست از آن استفاده شود یک تهدید است.
وی گفت: جهانی و فرامرزی بودن، گسترش عدالت رسانه‌ای، کاهش هزینه‌ها، تنوع، گسترش تعاملات و اظهارنظرها، دسترسی آسان به اطلاعات از نقاط مثبت این فضاست.
حجت‌الاسلام متقی‌نیا بر لزوم مواجه هوشمندانه با فضای مجازی تاکید کرد و افزود: از جمله اقداماتی که نیاز است در این راستا انجام بگیرد می‌توان به سیاست‌گذاری در فضای مجازی، مدیریت کلان، برنامه‌ریزی و تصمیم‌های به‌هنگام و نظارت و رصد کارآمد و روزآمد اشاره کرد.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به پاره‌ای از دستاوردهای دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: اتحاد، برادری، وطن‌دوستی به برکت دفاع مقدس در کشور ما قوت گرفت و قدرت و توان ایران اسلامی به دنیا معرفی شد.
وی اضافه کرد: ابهت و عزت امروز ایران اسلامی و اقتدار این کشور نیز مرهون دفاع مقدس است.

captcha