دولت عربستان باید جوابگوی ضعف مدیریت خود باشد/ لزوم برخورد دولتهای اسلامی
کد خبر: 3368200
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس:

دولت عربستان باید جوابگوی ضعف مدیریت خود باشد/ لزوم برخورد دولتهای اسلامی

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام والمسلمین رصاف با تأکید بر اینکه دولت عربستان باید جوابگوی ضعف مدیریت خود باشد، گفت: دولت اسلامی باید در برابر حادثه «منا» اعلام موضع کرده و با دولت عربستان برخورد کنند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین امین رصاف، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به وقوع حادثه «منا» در سرزمین وحی عنوان کرد: فاجعه «منا»، فاجعه‌ای بود که قلب مسلمانان جهان را به درد آورد و حقیقتاً دولت عربستان باید جوابگوی ضعف مدیریت خود باشد.

نمایش بی‌کفایتی دولت عربستان در فاجعه «منا»
وی افزود: البته این بار اول نیست که بی کفایتی دولت عربستان به نمایش گذاشته می‌شود و بی‌تجربگی و بی‌کفایتی دولتمردان عربستان ماه‌هاست که دارد با حیثیتشان بازی می‌کند.
رصاف خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در حمله عربستان به یمن این مطلب را متذکر شدند اما امروز همه دنیا فهمید و متوجه شد که دولت عربستان یک دولت بی کفایت است و شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد و اینکه در یک موسم چندین بار این بی کفایتی به نمایش گذاشته شود واقعا جای تأسف شدید دارد.
دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری اینکه مردم ما عزادارند و باید عرض تسلیت خود را به خانواده‌های عزیزانمان و کسانی که عزیزشان را از دست داده‌اند را اعلام کنیم، گفت: امید داریم که به یاری خدا خداوند این عزیزان را که در زمان انجام مناسک جان عزیزشان را از دست داده‌اند مورد غفران خود قرار دهد.

دولت عربستان باید تغییر موضع دهد
وی تأکید کرد: همه دولتمردان در سایر دول اسلامی باید در برابر این حادثه اعلام موضع کرده و نظرات خود را بیان و با دولت عربستان برخورد کنند شاید که این دولت تغییر موضع دهد.
یادآور می‌شود، رمی جمرات و منا بخشی از مناسک حج است که حاجیان بعد از وقوف به مشعر، وارد سرزمین منا برای اعمال منا  که عبارت است از رمی جمرات، قربانی، حلق یا تقصیر و بیتوته در مناست، می‌شوند که حادثه «منا» در رمی جمرات در روز گذشته، 2 مهرماه بیش از 3 هزار قربانی و زخمی را برجای گذاشته است.

captcha