موقوفات؛ پشتوانه‌ای اقتصادی در حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان
کد خبر: 3366710
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد:

موقوفات؛ پشتوانه‌ای اقتصادی در حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان

گروه اجتماعی: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: موقوفات یکی از پشتوانه‌های اقتصادی در حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان، موقوفات به شمار می‌رود تا از این طریق دانش‌آموزان بتوانند بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز، اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در برنامه «گلبانگ مهر» که در جهت اجرای نیات واقفان برای طرح مهر تحصیلی که در مجتمع آموزشی موقوفه عبدالله رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف جوانان تحصیل علم و دانش بوده که اجرای نیات واقفان نیز کمک به دانش‌آموزان به عنوان حسن تحصیل است لذا در این میان بخشی از عواید موقوفات خود را به رشد علم، تعلیم و تربیت اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: مجتمع آموزشی عبدالله رضوی یکی از موقوفات مهم و شاخص کشور است که امیدواریم در کشور بتوانیم شاهد افتخارات و موفقیت‌های این مجتمع آموزشی باشیم و دیگر افراد جامعه نیز تشویق شوند در آینده سرمایه‌های خود را با اعتماد وقف کنند.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: یکی از پشتوانه‌های اقتصادی در حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان، موقوفات هستند تا از این طریق دانش‌آموزان بتوانند بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: جوانان در آینده سرمایه مهمی برای مملکت خواهند بود چرا که ممکن است، دانش‌آموزان افراد برجسته و شاخصی شوند تا در آینده به این کشور خدمت کنند.

وی اضافه کرد: هر چقدر از پشتوانه اقتصادی تعلیم و تربیت خوبی برخوردار باشیم، می‌توانیم توفیقات بیشتری نیز کسب کنیم، زیرا یکی از مهم‌ترین سرمایه یک ملت نیروی انسانی آن است و نیروی انسانی ما نیز همان جوانان هستند.

حجت‌الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در مقابل دشمنان مقابله کنیم بایستی به تولید علم به طور جدی، با نگاه فداکارانه و جهادی بپردازیم.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: خدا را شاکریم که پرچم‌دار انقلاب و نظام اسلامی رهبر معظم انقلاب، بیش از یک دهه در این عرصه راهبری و پرچمداری و بحث علمی را به طور جدی پیگیری کردند.

captcha