پایان تحقیقات درباره حادثه مرگبار سقوط جرثقیل در حرم مکی
کد خبر: 3362246
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

پایان تحقیقات درباره حادثه مرگبار سقوط جرثقیل در حرم مکی

گروه بین‌الملل: کمیته مسئول تحقیق درباره حادثه سقوط جرثقیل در حرم مکی که روز جمعه رخ داد، دیروز ۲۲ شهریورماه، تحقیقات خود را به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alkhaleejaffairs.org»، این کمیته اعلام کرد: تحقیقات لازم درباره حادثه خونین مکه انجام شده و گزارش نهایی به «خالد الفیصل بن عبدالعزیز»، امیر منطقه مکه مکرمه، تحویل داده می‌شود.
کمیته تحقیق و بررسی درباره حادثه حرم مکی اعلام کرد: گزارش این تحقیقات پس از بررسی از سوی امیر مکه به «محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود»، ولیعهد، معاون دوم نخست وزیر و وزیر کشور و سپس تقدیم پادشاه عربستان خواهد شد.
هشام الفالح، مشاور امیر منطقه مکه، مسئول آژانس توسعه و رئیس کمیته مسئول بررسی حادثه مکه تصریح کرد: این کمیته در اجرای تحقیقات خود از کارشناسان شرکت «آرامکو» و سازمان مهندسین عربستان کمک گرفته است.
همچنین، اداره آمار و اطلاعات وابسته به اداره امور بهداشت در «مکه مکرمه» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد موارد اورژانسی حادثه خونین مکه 331 فقره بود که مصدومان حادثه در هفت بیمارستان این شهر توزیع شدند که در اثر این حادثه تاکنون 111 نفر جان خود را از دست داده‌آند.
از سوی دیگر، امیر منطقه مکه مکرمه در اظهاراتی عجیب مدعی شد که هیچ کس مانند آل‌سعود توانایی اداره و برگزاری مراسم حج را ندارد.
خالد الفیصل، امیر منطقه مکه مکرمه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: در دنیا هیچ کسی وجود ندارد که در تجربه برگزاری مراسم حج، از ما برتری داشته باشد.
این اظهارات خالد الفیصل پس از فاجعه مرگبار سقوط یک جرثقیل غول پیکر در مکه مکرمه مطرح شد. پیش از این نیز چندین حادثه مرگبار در موسم حج در مکه مکرمه روی داده است، که در برخی از این حوادث صدها نفر از حجاج جان خود را از دست داده‌اند.

captcha