مضامین دینی آثار استاد فرشچیان منشأ زیبایی و ماندگاری آنهاست
کد خبر: 3358627
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
محمدجواد ظریف:

مضامین دینی آثار استاد فرشچیان منشأ زیبایی و ماندگاری آنهاست

گروه هنر: وزیر امور خارجه در آیین رونمایی از آثار جدید استاد فرشچیان گفت: آثار ایشان در بخش مفاهیم نیز در اوج است، چون مفاهیم و مضامین کارهای وی با آموزه‌های دینی گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در آیین رونمایی از دو نگاره از جدیدترین آثار استاد محمود فرشچیان با نام «آسمان چهارم» و «شام غریبان» که امروز، پانزدهم شهریورماه در موزه استاد فرشچیان واقع در کاخ سعدآباد برگزار شد، اظهار کرد: در جمع بزرگان به ویژه بزرگان هنر، سخن گفتن بسیار دشوار است، اما نمی‌توانم این فرصت را از دست داده و در جمعی که در آن استاد فرشچیان حضور دارد، درس پس ندهم. استاد فرشچیان را باید نه تنها مایه مباهات ایران، بلکه مایه فخر عالم هنر نام برد.

وی افزود: از زمان صادق خرازی، وقتی که سفیر بودم تا به امروز، هر گاه ‌خواسته‌ام هدیه‌ای به سفرای دیگر کشورهای جهان دهم همیشه از آثار استاد فرشچیان استفاده می‌کردم و جالب اینجاست که تا به امروز این هدایا همیشه توانسته رضایت افراد مختلف را کسب کند و به نوعی بازخوردهای مثبتی به همراه داشته باشد.

ظریف ادامه داد: کارهای استاد فرشچیان جدا از زیبایی هنری که در بالاترین شکل آن عرضه شده در بخش مفاهیم نیز در اوج است، چون مفاهیم و مضامین کارهای وی با آموزه‌های دینی گره خورده و هیچ گاه از زیبایی آن کاسته نمی‌شود. این نکته را هر کسی که آثار فرشچیان را ببیند به خوبی متوجه شده و محو کارهای وی خواهد شد.

وزیر امور خارجه در انتهای سخنان خود بیان کرد: درباره ظرافت کارهای  فرشچیان همین اندازه باید بگویم که حتی با ذره‌بین نیز نمی‌توان برخی از ریزه‌کاری‌های وی را  مشاهده کرد، پس زمانی که به این فکر می‌کنیم، چگونه استاد توانسته این کارها را خلق کند، حیرت‌زده می‌شویم و نمی‌توان که نسبت به این عظمت احترام نگذاشت.

captcha